lördag 11 augusti 2007

Böcker och sånt...

Jag har blivit med böcker som med mina stickningar. Jag kan inte hålla mig till en... i taget....

Samtidigt kan jag bli lite stressad av det. Med stickningarna är det som det är, jag tar den som jag känner för där och då, och som passar bäst till vad jag gör. Ser jag på tv får det bli en som inte är alltför komplicerad, lyssnar jag på musik/radio, eller fikar tillsammans med en väninna (och även framför Bolibompa iofs *s*), då tar jag den där jobbiga, med massor av mönster. Jag har oftast inget krav på mig själv när saker måste vara färdiga, och stickar i den takt det tar. Eftersom jag gör det så ofta, går det ganska fort, och det är väl kanske därför jag inte blir stressad av det. Under fliken "färdiga plagg" finns de saker jag har gjort sen förra våren, dvs lite drygt ett år tillbaka. Jag har visst hunnit med en del *s*. Finns många ord, fanatiker, terapi, eller helt enkelt bara ett av mina absolut största intressen....

Med böcker fungerar det inte riktigt på samma sätt. Läser man, så läser man.
Men det är det jag blir lite stressad av. Det är få stunder jag har ro till att sitta helt stilla och bara läsa. Eftersom jag dessutom har flera böcker på gång samtidigt, får jag lite beslutsångest över vilken jag ska välja. Börjar läsa i en, kan inte helt koncentrera mig och tankarna börjar vandra, kanske jag är sugen på att läsa den där deckaren idag istället? Det är så mycket jag vill..

Jag tänkte på detta i morse. Då hände något märkligt, jag kom på att jag ju inte alls behöver stressa för att läsa ut alla dessa böcker. Jag har ju resten av livet på mig *s*. När jag konstaterat detta, började jag på ännu en!

Inga kommentarer: