lördag 30 juni 2007

Färger



Är det någon mer än jag som ser allt i färger? Ja, kanske inte riktigt allt, men bokstäver, siffror, ord, veckodagar, månader osv osv?

Linda är gult, bokstaven A är blå, onsdag är vinröd, juli är vit.

Jag har förstått efter en del diskussioner med mina kollegor att det tydligen inte är alla som gör det. För mig är det helt naturligt. Jag älskar färger! Visst är man lite mer dämpad på vinterhalvåret, men desto mer färgglad på sommaren. Det är nog också därför jag tycker så mycket om att hålla på med garner, blommor och att måla (fast målandet är för mig en väldigt ny hobby). Sticka däremot det har jag gjort sen jag var 7-8 år. Om jag får till det hade jag tänkt lägga upp lite av vad jag gjort här i bloggen, ska jobba på saken. Och att hålla på med blommor är det underbaraste som finns.
Temat på min uteplats i år är vaniljgult. Med lite inslag av blått och rosa.



Inga kommentarer: