tisdag 13 maj 2008

Perdita

Mamma ringde och började prata om Perdita. Åhhh vad fin sa jag. Men neeeej, pärlor är bara inte min grej. Men du får gärna göra, de är ju underbara!

Dagen efter (igår) när jag körde barnen till skola och dagis så ploppade Perditan upp i huvudet. Klart jag ska göra den! I mitt Malabrigo Lace som jag har kvar. Kanske för att de kalla vindarna fick mig att förstå att en sådan skulle sitta fint på armen till den lilablommiga tunikan med den lila Icarussjalen om axlarna? Suck, det skulle ju vara så fint!


Och det blev det. Tycker jag. Väldigt nöjd faktiskt. Som det finaste armbandet. =)

Jag trädde inte på pärlorna på garnet innan, utan använde den tunnaste virknålen och trädde de på maskorna där de skulle vara. Det var det sättet jag tyckte jag fick till pärlorna att sitta finast.
Jag valde att göra storlek small av den smalaste varianten som heter Bluebell.

10 kommentarer:

teresa sa...

Vilka härliga lila nyanser! Och vad vackert med sjal o muddar i samma garn - konstigt att jag aldrig ens tänkt den tanken.
Bad i Mälaren lät ju också jättehärligt, bad som bad! Jag är en så´n där som alltid måste bada var det än är, men turligt nog så bor jag ju i Bohuslän. (När jag bodde i Stockholm badade jag t.o.m. vid flera bad mitt inne i stan).
Hoppas du får många fler fina bad!

Anonym sa...

Vad vackert det blev
Kramizar Garnängeln

Anonym sa...

Hur fint som helst. Jag har också gjort ett sådant men i vitt med ljusblå pärlor.

Bland garnnystan och sytråd sa...

Så snyggt det blev. Färgen är ju dessutom ljuvlig.kul att läsa din blogg, hit kommer jag att återkomma.

Boel sa...

Så tjusigt med sjalen och muddarna, nu är det bara balklänningen som fattas ;=).

Vi ses hos Maria på lördag , jag ser fram emot det.

Kram
Boel

petra.m sa...

Åh, vilken vacker färg! Jag blir så nyfiken vad det är för blommig tunika?! Har du den på bild nånstans?

Linda sa...

Hej Petra! Lustigt att du frågar. Jag hade tänkt ha med den på bilden, men så låg den i tvätten och därmed blev det inte så :-). Jag beställde den från H&M tidigt i våras. Letade lite på internet nu men kunde tyvärr inte hitta den.. Men den är fin och prisvärd =).

Britt-Marie sa...

Så läcker den blev, supersnygg helt enkelt.
Du kommer verkligen att se snygg ut i både sjal och armband i samma garn och dessutom i en snygg färg.
Kul!

kram

Stick-kine sa...

Jättefint! Fiffigt med virknål för att få med pärlorna. Mönstret ser läckert ut, vad heter det?
/Kine

Anonym sa...

Har nyss hittat din blogg, så läcker din Perdita blev! Har haft mönster, pärlor och garn framme flera gånger, men aldrig liksom kommit igång.....

Tittar gärna in en annan dag igen.