torsdag 19 februari 2009

Är det inte vår snart?

Åh vad jag längtar efter våren!!! Här är nu ständigt minus fem grader och lite snö. Iofs jättehärligt med riktig vinter, det tycker jag verkligen! Men när solen letar sig fram mellan det tunga molntäcket så känner jag längtan efter snödroppar och krokus och smältande snö.....

I väntan på våren njuter jag av nyinköpt gul orkide och så har jag fått hem två nya stickböcker att bläddra i. Njuter av tankarna som redan har börjat vandra. Vilket nystan kan bli vilket småvarmt?

En jättefin bok (Sticka Småvarmt av Johanna Wallin) som Johanna har fått ihop tycker jag. Många bra basmönster, men även fina detaljer. Tror jag kan få riktigt bra användning av den!

Här kommer även en bild på mina muddar som blev färdiga i januari. Garnet är Drops Alpacka och stickor nr 2,5. Mönster från Tyllra.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina muddar!
Den omtalade växten såg jag inte, men däremot så är Gerbera en av mina favoritblommor... *hjärta*

Här längtas det oxå efter våååår! Planterade ju de första fröna igår, så första steget mot våren är iaf taget.. ;)
KRAM <3

fale artut sa...

Men, så konstigt...
Igår fick jag mina böcker från AdLibris, gissa vilka?
De du har på bild, plus Shear spirit! Lite lustigt!
Ingen bokrea för mig i år.....

Samtal från min trädgård sa...

Har funderat lite på "småvarmt" men får se när det blir, man får ju även använda det man har....även om man är sugen på nytt.

Jonas sa...

Jättehärligt med riktig vinter...

Minus 5, is, blåst, några sällsynta snöflingor...

Mina avlägsna minnen från riktiga vintrar ser inte riktigt ut så...

Anette sa...

Jag tycker det är häligt med denna kyla, alldeles lagom kallt och så har jag fått användning av min dunjacka (helt politiskt inkorrekt men ändå) som jag tillslut masade mig ner i källaren och hämtade.

Jag inser när jag ser dina fantastsika muddar att jag nog ska gå ner i garntjocklek när jag stickar, det blir ju så fiint! Tror iof att det har rätt mycket med kvinnan bakom stickorna att göra också! You are great!

Metta sa...

Längtar också efter våren och sommaren. Här är barmark med fläckar av snö och is, så det gäller att gå försiktigt. Min granne har blommande snödroppar utmed husväggen, som jag tittar på varje dag.

Har samma böcker som jag bläddrar i för att få inspiration. Ser fram emot onsdagen då Johanna kommer till vårt stick-café.

Dina muddar blev jättefina.

Kram Metta