måndag 5 januari 2009

Revontuli

Precis som för Boel, så blir det många sjalar hos mig för tillfället. Sjalar och även mindre saker som vantar, mössor och muddar. Jag har flera koftor och en tröja på gång, men de blir visst aldrig färdiga. Är sugen på att börja på ännu en kofta, men har bestämt mig för att i alla fall min Montparnasse ska bli färdig innan dess (är på sista ärmen). Det blir bra med lite pendelstickning som börjar i nästa vecka. Då är det lättare att få färdigt på saker och ting!


Det är svårt att göra Revontulin rättvisa. Inte ens utebild hjälper helt. Det lila är mörkare i verkligheten och kontrasterna därmed större. Stickad i Kauni effektgarn, färg EI. Stickor nr 5,5. Det gick åt ett nystan på 140gr och de två sista varven fick jag börja på ännu ett nystan. Så ett 150gr nystan hade varit perfekt ;).

18 kommentarer:

Åsa sa...

Åh, vilka vackra färger!

Anonym sa...

Åh vilken jättefin!!! *tittar storögt beundrande väldigt länge*
KRAM

Anette sa...

Måste bara ge mig tillkänna.. har läst din blogg förr, men tappade adressen. Nu har jag fått den åter av en gemensam vän, du är ju en sån inspirationskälla!!

Jonas sa...

...kanske läge att hyra in en fotograf som kan ge färgerna rättvisa...?

Metta sa...

En sådan underbar sjal och vilka färger. Kan tänka mig att den är ännu mer fantastisk i verkligheten. Kram

Susilull sa...

Fantastiskt vacker!!
Är ingen "lila" människa men på andra är det så fint!

Anonym sa...

Åh, så underbar och ljuvlig. Det har du gjort fint! Säkert varm och skön att ha på sig.

Anonym sa...

Färgen är verkligen superfin! Vad duktig du är.

Anonym sa...

Verkligen superfin, jag älskar min Revontuli och blir så sugen på att göra fler. Troligen blir det i ett Kauni eftersom jag aldrig provat det.

Samtal från min trädgård sa...

Så fint att se den färdig. Fina färger.

Sanna T Sköld sa...

Åhh, vilken sjal!!!!! Lite avis är jag nog. Färgerna är perfekta.

Anonym sa...

Verkligen vacker, kommer klä dig fint!

Susanne sa...

Åh, vilket vackert arbete! Måste nog prova Kaunigarnet snart, ser så mycket fint i just det //Hälsn Susanne

frisky frog sa...

Vad fin den blev! Så du börjar plugga nästa vecka? Vad spännande och vad härligt att äntligen få uppfylla drömmen...
/Ha det gott!

Anonym sa...

Jösses vilken fin sjal! Jag vill också kunna göra en sån fin :-)

Eva i Halmstad sa...

Sjalen är så vacker härliga färger.
Vantarna var fian med kanske ska jag prova de med mitt tråkgarn =)
Må så gott på dej.
Eva.

Anonym sa...

Vilken jättefin sjal! och trevlig blogg.. jag tror inte jag har hittat hit tidigare!

Boel sa...

Superfin sjal!! Mitt nystan står här och blänger på mig ännu mera nu ;=). Inspirerande är du som alltid!

Kram
Boel