måndag 18 maj 2009

Gullris













Det är ungefär ett år sedan Saltflingan, Snigelmamman, min mamma och jag var på Yll&Tyll-utflykt tillsammans. Då inhandlade jag lin för att sticka och virka koftan Gullris. Bättre sent än aldrig som det heter, NU är den färdig!

4 härvor av Yll & Tylls tunna lin gick åt till storlek Medium. I mönstret står det att det behövs fem härvor, men det gjorde inte jag. Så nu har jag en härva över till att virka något annat trevligt i. En liten väska kanske? :) Jag har stickat den på st nr 4. Virknål 3,5.

Och idag känner jag bara att jag måste säga: Jag ääääälskar verkligen den här årstiden! Liljekonvaljerna håller på att slå ut, likadant med syrenerna. Bladen på träden är så där härligt ljusgröna. Suck vad fint det är!!! För att inte tala om dofterna.... Doften på morgonen, den där bästa luften på hela dagen. Full med blommande fruktträd... Ahhhh.....

20 kommentarer:

Boel sa...

Så himla snygg Gullris är!! Passar ju dig perfekt.

Jag har inte gjort klart något utav det jag köpte då men det kommer väl.

Kram
Boel

Ilsefin sa...

Åååh, så snyggt! Underbart med den virkade nederdelen och snyggt med oblekt lingarn. Verkligen en superfin sommarkofta!

ki sa...

Sååå fin den blev!! Klär dej väldigt bra!! Håller även med om den underbara våren, dess blommor, träd och dofter!!
Mamma Kicki

Susilull sa...

Åh, så läcker och sommarfin!!
Och visst är allt vackert just nu, känner doften av syren varje gång jag öppnar dörren!

Anonym sa...

Vilken kanonfin kofta. Passar dej perfekt. Du gör så mycket fina grejer!! Kicki

Anonym sa...

Så jättefin koftan blev! Precis en sådan skulle jag vilja ha.... Kram Kine

MammaPuhStickar sa...

Jättefin sommarkofta! En väska till kan väl aldrig vara fel.

miastick sa...

Jättefin kofta! Sista bilden, obetalbar funny walk :)

Metta sa...

Så fin Gullris blev och så bra den passar till dig. En riktigt härlig sommarkofta. Du är fantastiskt duktig och gör så mycket fint. En liten väska till vore säkert inte fel.

Håller med om att den här tiden är så underbar. Man gläder sig varje dag. Hittade några liljekonvaljer i min trädgård i går. Helt ljuvliga!
Kram

Anette sa...

Grymt snygg kofta!! Du är så produktiv, är lite nyfiken på hur många koftor du har i din garderob.. vet du? Gör du beställningsjobb ;-) Som blivande lärare har jag snart ett uppdämt behov av koftor...

Garntrollet sa...

Åh, så snygg! Superfin. Härlig färg till vitt och du passar jättebra i koftan!

Catarina sa...

Gullris är verkligen vacker!
Vart kan man köpa mönstret?

Anonym sa...

Jag säger det som redan är sagt.Gullris är helt fantastisk.
Du kan verkligen få dina alster att blomma.Du tillhör de kvinnor som "kan bära upp" det du sätter på dig så det ser elegant ut. Inte alla kan det./Ella.

Anonym sa...

Jag säger bara:ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!
Supersnygg, vill ha!
Maria i Falkenberg

teresa sa...

Så vacker. Å vad söt du är. Perfekt!

Pia sa...

Linda, den blev jättefin. Jag har gjort den i ull men den är alldeles för stor så jag måste hitta på en fiffig lösning på det.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Ditt underbara bloggnamn fångade min uppmärksamhet på "Frisky Frogs" länklista och nyfiken som jag är skuttade jag rask vidare hit. stannar till vid denna underbara kofta och vinkar ett glatt hej

Sanna T Sköld sa...

Den är bara såååå underbar!!!! Har mönstret också, men hade inte kommit på att man skulle kunna göra den i lin. Jag som älskar lin!!!!

Marie sa...

Jättefin, så nu ska jag "härmas".