torsdag 7 januari 2010

Årets första FO

Får jag presentera: Traveling Woman (Ravelry-länk).
Av min kära mor fick jag två nystan Drops Delight, färg nr 5, i julklapp. Jag blev så glad och tycker garnet och färgen var helt kanon! Det blev en sådan här läcker liten sjal! Stickad på st nr 4 (favoritnumret). Jag hann bara precis börja på nystan nr 2 innan sjalen var klar. Den är inte så stor, men desto finare tycker jag. Och tänk, det tycker min dotter också, som nu har fått sjalen. Hon har haft den på sig hela dagen igår och hela dagen idag och är glad och fin i den =).

11 kommentarer:

Anna sa...

Vilken fin sjal. Jag som också fick (av mig själv) två nystan Delight, kanske en sådan :-)

Stick-kine sa...

Har också gjort en sjal -Citron- från Knitty i samma garn. St nr3, borde haft nr 4, gillar inte min sjal, din snyggare. Garnet hade tendens att dela sig vilket inte var så bra.

Jenny sa...

God fortsättning på det nya året! Jättefin sjal! Stickade en Damson-sjal i Drops delight till min svärmor och den blev jättebra. Vi ses på Riddersviks cafét i vår.
Kram!

Rönnbergska skapelser - tennarmband o sånt sa...

Oj så gruvligt fin!! Underbara färger och mönster. Jag har äntligen lyckats få klart bakstycket till den gråa alpackavästen som jag visade dig....här går det inte undan minsann. No hurry :-)

Marie sa...

Så effektfull den blev i det garnet. Något att fundera på, jag har också några nystan liggande... Trevlig helg!

Sofia sa...

Jättefin! Du måste väl ha fått det bästa betyget en moderlig stickerska kan få - när barnet, inte bara godkänt, utan älskar det stickade de fått?! :)
Äntligen mår jag lite bättre och håller på o samla kraft för att kunna åka hem... *lite hemlängtan nu* Kramis!

Tina sa...

Oj, så fin den blev!!
Färgerna är bara underbara ihop.

doktoranden sa...

Vad roligt! Jag håller just på att sticka de sista varven på min Traveling woman! Vad fin din blev och kul att dottern är nöjd!

stickresan sa...

Snyggt snyggt!

Anonym sa...

Underbart vacker!!Garnet passar utmärkt till ett sådant mönster.
Som ett smycke./Ella.

Ida sa...

Åh vilken vacker Linda! Ser näst intill transparant ut... som vingar av glas som reflekterar sig i solen prisma...hmmm är skriv sugen märker jag :D
Stor kram!