söndag 23 augusti 2009

Romantisk kjol











Nej jag är verkligen inte klar för höst än heller. Jag hoppas på flera härliga sensommardagar som de vi har haft i helgen. Badat både lördag och söndag. Härligt!!








Min kjol hann bli färdig innan helgen. I fredags hade vi sista dagen på skolan innan en ny omgång praktik och jag kunde ha den på mig. Jag tog för en gångs skull bilen till skolan och passade på att fotografera lite på vägen dit. Jag har gjort bilderna klickbara, och därför blir inte inlägget fullt så estetiskt fint. Men det kanske är okej ändå? ;)
Jag virkade ränderna i samma garn som jag stickat kjolen i - Marks & Kattens Eco Babybomull. Stickor nr 3,5 och virknål 3. Man skulle egentligen virka med ett litet tunnare garn, men jag tycker det funkade fint ändå. När jag virkade picotkanten gjorde jag dock en maska kortare i varje "plupp" och då blev det bra. (2 lm istället för 3).


Till sist måste jag bara få visa er den här kartan gjord ur ett norskt perspektiv. Ett gott skratt förlänger livet! Till DN.

7 kommentarer:

Garntrollet sa...

Den är jättefin kjolen! Ser underbar ut och du passar verkligen fint i den. Och fina bilder, ser underbart ut med fälten.

Vilen lattjo karta! :-)

Gunilla sa...

Supersöt! Jag vill också ha en sån.

marindi sa...

Vad fin du ser ut! Både kjolen och koftan är ju jättefina!

Ida sa...

Så fin kjol! Funkar garnet bra?

stickresan sa...

hahaha rolig karta!
Nu bara måste jag sticka en kjol. Klickade upp bilden i större format, så snyggt mönster.

Sofia sa...

Vilken fotomodell!!! Som hämtat ur Elle typ! Heja heja va du är bra! :)
Lycka till med praktiken! KRAMIS

Susilull sa...

Så fin! är impad av ditt tålamod att göra ett så stort projekt klart så fort, du började ju på den alldeles nyss!!!

Ha det bra på din praktik!