tisdag 7 februari 2012

Enkel kofta klar



Jag gillar verkligen Cascade. Den här koftan har varit så skön att ta till när huvudet varit trött. Kanter i rätstickning och resten i slätstickning. Stickad på nr 5 uppifrån och ner. (Halsringningen de första varven på stickor 4). I mina gömmor hittade jag silverknapparna som gör sig så bra till den turkosa färgen. 4,5 härvor gick åt. Jag drar slutsatsen till att jag behöver köpa 5 härvor till en kofta till mig. (Jag är en medium (inte ett medium)). Cascade 220 Heathers är garnet och färgen 2433 Pacific.

7 kommentarer:

Lillannen sa...

Helsnygg! Ibland är en enkel kofta det allra bästa, alltid "rätt" och knapparna ger det där lilla extra!

Mikaela sa...

Jättesnygg! Är det garnet du vann i Övertorneå? Koftan passar perfekt :)

Ewa sa...

Jättefin, och färgen klär dig verkligen.

Marias garnhändelser sa...

Nice!nice!

Catrin sa...

Skitsnygg! :-)

Gunilla sa...

De enkla är ofta de snyggaste. Den passar dig superbra! Förstår att du är nöjd. Kul också att den var avkopplade att sticka.

Linda sa...

Tack snälla för fina kommentarerna :) Mikaela - nej det är det faktiskt inte, det garnet blev en sådan här: http://levarlden.blogspot.com/2011/07/leitmotif-cardigan.html
När jag stickade den upptäckte jag dock hur härligt det var och beställde mer :)