onsdag 15 oktober 2008

Rätstickade muddar

Inspirationen kan verkligen infinna sig när som helst. Och trots att jag var hur trött som helst igår kväll, kunde jag inte somna. Jag hade nämligen fått en idé i huvudet och var tvungen att börja på den. Mina rätstickade muddar i Noro Silkgarden Sock stickade på st nr 3 är färdiga och jag har ganska mycket garn kvar. Jag tänker satsa på att det räcker till ett par till, dock inte så långa som de här:


Eftersom jag stickar festivalsjalen samtidigt och verkligen har fastnat för de söta blommorna i rätstickningen, så tänkte jag att det måste ju gå att kombinera i ett par muddar. Så är tanken, nu får vi se hur det kommer att bli i verkligheten, fortsättning följer.....


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesnygga muddar. Väntar med spänning på resultatet av din idé.

Eva i Stäket sa...

Jag tror att blomman från Festival skulle passa utmärkt på en rätstickad mudd! Det ska bli spännande att se hur det blir!!