fredag 17 oktober 2008

Första julklappen

Jag ville verkligen inte hamna i någon form av stickstress inför jul. Jag tänker inte heller sticka några andra julklappar. Jag hoppas att min svåger inte läser min blogg (inte så stor chans *s*). Jag har nämligen stickat ett par strumpor till honom. Tycker ni att de ser stora ut, så är det alltså därför :).
De heter Globe Trotter Socks och mönster finns här. Jag har stickat de på st nr 2,5 och garnet är Regia Silk i färgen 98 Grafitgrå. De är mörkare i verkligheten, blixten lyser upp lite för mycket. Det var lite svårt med storleken. I mönstret stod det bara sticka tills de är lagom långa... Hm.. inte många svågrar hemma hos mig att testa på, så det fick bli efter magkänslan. Håller nu tummarna att de passar! Jag tycker garnet var underbart mjukt att sticka i. Tyvärr tycker jag dock att det verkar noppa sig en del. Blir spännande att se hur det blir efter användning och tvätt. Jag har även några nystan i annan färg som jag ska ha till egna strumpor, men det får vänta ett litet tag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att även ett par grå sockar kan vara så fina! Vackra i all enkelhet!

Trist att det blir bråk och tandagnisslan när ni ses. Det är inte lätt att vara liten.... och inte lätt att vara stor. Hoppas iaf att det mysiga och glada tar överhanden!

Ha det så trevligt hos Maria!
KRAM, Sofia

katarinaw sa...

Det är något väldigt tryggt och trevligt med gråa sockor, tycker jag. Man borde sticka flera.

Svågern måste bli jätteglad, det skulle jag i alla fall!