lördag 22 januari 2011

Halsduk, vantar och mössa







Färilas julkalender halsduk från 2008. Stickad på nr 3 i enkel tråd Alpakka Tee Tee.

Trevlig att sticka prova olika sorters mönster. Men tyvärr tröttnade jag som ni förstår, eftersom det tog några år att få den färdig ;)
Ulrikas Matki Vantar stickad på st nr 3,5 i dubbel tråd Alpakka Tee Tee.


Otroligt roliga vantar att sticka, och fort gick det. Det lär definitivt bli fler. Tack Ulrika för ett kul mönster!!

Stickfrossas Level 2 mössa stickad på st nr 4 i enkel tråd av Baby Alpaca DK från ShiBui. (Jag stickade på mindre stickor än mönstret och i ett något tunnare garn. Började om några gånger för att få bra passform, blev tillslut 85 maskor som jag stickade på. Men jag har ganska litet huvud).

Säger samma sak som till Ulrika. Tack Anna för ett kul mönster. Snabb att sticka och rolig!!

Ni ser mig även ha på vantar och halsduk i Tjuvtitten. Dock en annan mössa på den bilden.

9 kommentarer:

Gunilla sa...

Jättevackert!

Ulrika sa...

Vad roligt att du tycker om mitt mönster! :-)

Maria i Falkenberg sa...

Vilken ljuvlig grön ensemble! Den halsduken var väl mödan värd!

Knit-Marie sa...

Grönt - liksom Marie! Det måste vara nåt som går. Härligt!

Maria sa...

åh vad fina saker du har gjort!

Maria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sunna sa...

grönt är alltid skönt, finfint set

Eva Hudin sa...

Ooops, vilken vacker halsduk!

Anna sa...

Så roligt att du gjort level 2 och gillar mönstret!
Önskar dig en fin helg!