tisdag 26 juli 2011

Galen sjal

Min rätstickade sjal i Färgkraft är äntligen klar. Jag tror det tog ett år för mig att hitta inspiration i omgångar till att göra fransarna. Garnet till själva sjalen är ett Färgkraft i färgen Sarek. Stickad på nr 5,5. När jag förra våren var på Stickfest i Väst och hörde Kaffe Fasset tala, satt jag och stickade på just denna. Vi fick se de mest fantastiska färgkombinationer och det var då jag bestämde mig för att göra fransarna i en helt annan färg. Den färg jag såg framför mig är precis den det blev också. Även det Färgkraft, men namnet minns jag tyvärr inte. Att klippa fransar är helt vansinnigt tråkigt tycker jag. På denna har jag många och tätt, inte konstigt att det tog tid. Men nu är den klar och jag är riktigt nöjd!

1 kommentar:

doktoranden sa...

Ja, den är heeelt fantastisk! Det blev superfint med fransar i en kontrastfärg. :)