söndag 13 september 2009

Garden Gate

Mina Garden Gate är färdiga!! Hurra!! Säger jag, för det här har verkligen varit strumpor med mycket arbete bakom! Varenda maska är i stort sett mönsterstickad, även fast det inte är helt lätt att se med blotta ögat. Jag har använt en härva Araucania Ranco Solid och en härva Araucania Ranco Multi. Stickor nr 2,25. Garnet blev mer melerat än jag hade trott när jag valde dessa till detta mönster. Det såg jag naturligtvis ganska tidigt, men jag tyckte ändå det var värt att fullfölja projektet. Jag är jättenöjd!! (Sa hon blygsamt)

8 kommentarer:

Jonas sa...

Min mamma lärde mig att man inte ska gå ut i bara strumplästen.

Speciellt inte hemstickade.

Alltid anat att det bor en liten anarkist i den där Linda...

Boel sa...

Imponerande! Tycker att du med all rätt ska vara nöjd med det du gjort.

Kram
Boel

Garntrollet sa...

Åh, så fina! Klart du ska vara jättenöjd, vilket arbete.

Kram. (Fina bilder också).

Marias garnhändelser sa...

Jesus så snygga!

Marie sa...

Vilket jobb, så fina! Finns numera på min sockönskelista.

Anonym sa...

Veldig fine strømper, Linda!! Gleder med til å se deg i Stavanger i november. Klem fra Inger Lene

maLinka sa...

Jag är superimponerad! Vilket jobb, så det är klart att du ska vara nöjd :-)

teresa sa...

Åh, vad fina!!! Speciellt till den jeanskjolen, wow.