måndag 22 december 2008

Drömmar om en vit jul... och Julvärmare

Inte en snöflinga så långt ögat kan nå... Får helt enkelt försöka framkalla lite snökänsla själv. Därför går mina julaftonskläder i snöigt vitt. Med vissa inslag av brunt och grönt.
Till detta nya Julvärmare à la Stickfrossa. Ett otroligt roligt mönster att sticka. Tack Anna för att du delar med dig :). Jag har gjort mina i garnet jag köpte i Stavanger i somras. Det är Babysilk från Du Store Alpakka. Det blev inte många meter kvar av ett nystan. De är stickade med 40 maskor och på st nr 3,5. Den vita kanten har jag gjort av ett Cashmeregarn inköpt på Marias Garn.

Så här strax innan julafton passar jag på att önska er alla en riktigt God Jul!

8 kommentarer:

Boel sa...

Här är en till som drömmer om en vit jul, har dåligt med vita kläder men funderar på att göra en islykta eftersom det i alla fall skulle bli minusgrader.

Hoppas du och familjen får en riktigt härlig jul! Hälsa till Kicki!

Julkram
Boel

Susilull sa...

Fina "julvärmare", det måste man ju ha. Snodde också ihop ett par till min klädsel inför julen.

Och snön.. ja den kan man nog bara drömma om, fast jag såg lite konstgjord på Liseberg i lördags!

Önskar dej en riktigt skön och
God Jul!!

Kram Susanne

Samtal från min trädgård sa...

Lite, lite snö har vi fått i går kväll, som jag hoppas ska ligga kvar. God Jul och Gott Nytt År önskar jag dig, trevligt att få läsa din blogg.

Anna sa...

Så snygg färg! Kul att du gillar mönstret! God jul!

Anonym sa...

Vad fin du kommer bli i dina julkläder. Önskar att jag också hade tänkt till lite, nu blev det en klänning köpt i förbifarten i dag. Ha en riktigt bra dag imorgon. God Jul!

petra.m sa...

Hej Linda! Vad fin du kommer att bli!! Snyggt med de färgerna till det vita:)Jaså, du har sålt Dell! Jag bara älskar min, den är så himla fin och härlig att skriva på, för att inte tala om att den är klädd i min favoritfärg. Kul att höra att den är bra:)Ha en riktigt härlig skön jul/ kram Petra

Elena sa...

Riktigt god jul på dig!

Anonym sa...

Åh, så fina julvärmarna är!