tisdag 14 december 2010

Snapdragon och halo

Snapdragon är ett mössmönster av bästa Ysolda. Jag har stickat min i Rowan Felted Tweed köpt av garnstugan.fi på lägret i Övertorneå. Jag valde att inte blocka den, eftersom jag hellre vill ha vanlig mössform på den, än baskerform. Jag har ganska litet huvud och väldigt många mössor blir för stora, speciellt eftersom de töjer sig efter ett tag. Även denna har redan töjt ut sig lite grand och är nu lite större än på bilden. Men jag är nöjd och jag tycker garnet och färgen är fantastiskt!


Även jag lyckades fånga halofenomenet på bild när det i lördags för en vecka sedan presenterade sig så otroligt vackert på svenska himlen. Det var helt magiskt och jag gick en promenad med mig själv och kameran och bara njöt av vintern!
Denna fantastiska lördag fångades även äpplen med snö på bild.

6 kommentarer:

Mikaela sa...

Senast i morse när jag körde till jobbet, funderade jag på Snapdragon mössan... Den har jag velat sticka länge, men inte fått till det än... Så kanske det är dags i mellandagarna när man kan börja sticka till sig själv igen :)

Ulrika sa...

Ursnygg mössa!!

Ja, kamerapromenader är bland det bästa som finns när man behöver komma undan från allt en stund.

*kram*!

Therese sa...

Supersnygg mössa! Jag håller också på att sticka den, men jag tycker att den verkar bli ganska stor? Vilken storlek stickade du?

Kram

Ulrika sa...

Jag blev jättesugen på att sticka en nu.
Enkelt eller dubbelt garn? Hur mycket det gick det år? Vad stickade du för storlek?

Älskar det där garnet ju. :-)

Linda sa...

Tack snälla ni :)
Nu minns jag så klart inte riktigt vilken storlek det blev till slut. Men jag tror att det var mellanstorleken. Men som jag nämnde har jag ganska litet huvud. Jag använde enkelt garn och det räckte med ett nystan. Stickor nr 4. /Linda

Ulrika sa...

Tack! :-)