onsdag 23 september 2009

Noro Striped Scarf

När jag skulle välja färg till min halsduk tog det tid. Det finns så många härliga färger i Noro Silkgarden att det var svårt att välja. Tillslut fastnade jag i alla fall för de två färgerna jag ville ha och försökte leta fram två nystan av varje, bland ett hav av nystan. Döm om min förvåning när jag efter att ha stickat halva halsduken upptäcker att jag har kommit hem med tre färger istället. Men jag stickade på - de är ju så snarlika. Och tycker inte att det gör någonting alls! De färger jag har använt är två st 84, en st 265 och en st 282. Jag har stickat på st nr 5 och efter mönstret finns här.

Mina muddar som jag stickade förra hösten i Noro Silkgarden Sock passar grymt bra till... ( i väntan på kallare väder och och att fingervantarna ska bli färdiga)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin sjal. Följde länken till mönstret men insåg, lite snopet, att jag inte fattade hur man gör. Det står om färgerna och att den är lika på båda sidor och att man ska lägga upp ojämt antal maskor. Fattar det där med kantmaskan men sen då? själva sjalen? Är det en avig en rät eller? Kan man möjligtvis tigga till sig lite hjälp från en expert? SNÄLLA!
Hälsningar Maria

Linda sa...

Hej Maria. Precis innan det du förstår så står det att man stickar den i 1x1 ribbing. Det betyder att det är resårstickning, 1 rät, 1 avig. Det är inte alltid lätt att förstå allt =). Lycka till!

Marie sa...

Vad fin den blev! Garnet är bara för underbart, dags för mig att sticka något i noro snart, ha en trevlig helg (snart är det ju helg) :-)

Mia sa...

Vilka underbara höstfärger!
Kanske blir att göra sig en egen sjal :)

//Mia

Ida sa...

Åååh vad fin bild på dig!!! Den där i mitten av dom 3 :)
Underbar!
Kram
~Ida

Susilull sa...

Vilka läckra höstbilder!
Och höstfin sjal!!

Garntrollet sa...

Jättefin hösthalsduk. Härliga höstfärger, Noro har verkligen fina färger på sitt garn. Och vilka fina bilder.

Ha en trevlig helg.

Anonym sa...

Tack Linda. Nu fattar jag. Ska köpa Norogarn på Syfestivalen.
Hälsningar Maria

miastick sa...

Vad fin, och fina höstfotografier också!

Samtal från min trädgård sa...

Så snyggt och smart att det matchar med pulsvärmarna.

teresa sa...

Så vackert!
(dessutom måste jag säga att du är verkligen en av de sötaste bloggarna jag känner till...)

Ewa sa...

Vilken härlig blogg, och vad mycket fint du gjort. Ska kika in här igen.

Mvh
/Ewa

Marika sa...

Hej,
Jag skulle så gärna vilja göra koftan Gullris. Var kan man få tag på det mönstret? Har försökt att söka på nätet utan resultat!
mvh
Marika

Linda sa...

Hej Marika
Jag har köpt mitt på yll & tyll i uppsala (www.yllotyll.com). Lycka till! Linda