torsdag 31 december 2009

Julklappar..


Bloggar så här lite i efterhand julklapparna som jag gjorde i år. Det blev en mössa efter detta mönster. Nedan skymtar ni en mosstickad halsduk med ränder lite asymmetriskt så där. (Jag konstaterade på floristutbildningen att jag är väldigt symmetrisk som person, så det är kul att försöka utmana ödet lite ;)). Båda två är gjorda i Lucca Fino (tvåtrådigt) och Noro Silkgarden. Jag har aldrig varit någon jättefan av Lucca, men nu har jag verkligen ändrat åsikt. Det har varit en ren njutning att sticka i!! Ägaren verkar trivas i det.
Mössan är stickad på strumpstickor nr 5 (tror jag att det var).
Halsduken är stickad på st nr 4 och jag la upp 50 maskor. Den blev lite i bredaste laget och jag kunde ha gått upp lite i stickstorlek. Men så som den är nu är den tät och varm :)

1 kommentar:

Metta sa...

Både mössan och halsduken ser fina ut. Såå snygga dina muddar i gaffelvirkning är!

Önskar ETT GOTT NYTT ÅR! Kram Metta