fredag 21 november 2008

Virkade vantar har fått kompisar

Det har varit några intensiva dagar hos mig, då jag har passat på att måla om mitt och barnens sovrum när de var hos sin pappa. Nu är det klart och jag är så glad för att jag både hade lust och ork att göra det :).

Men jag har inte bara målat. Jag har också haft pauser där jag bl.a har fått färdigt min halsduk och en matchande mössa till de virkade vantarna. Mamma tipsade mig om en mössa som Ronja har stickat i precis samma garn. Perfekt!

Halsduken skrev jag om i tidigare inlägg.

12 kommentarer:

Boel sa...

Så tjusigt set!! Du är imponerande i din förmåga att kombinera ihop färger (bådar gott för framtida köp av blommor för min del :=)).

Jag gissar att sovrummet också blev jättefint? Grönt kanske? Vi behöver också måla om eller tapetsera både här och där men det får nog bli hantverkare till det.

Hoppas du får en trevlig helg!! Kram Boel

Susilull sa...

Kort o gott: KANONSNYGGT!

Ha en skön helg!

Anonym sa...

Snyggt! Är det månne den stolta pojkvännen som fotat? ;)

ki sa...

WOW!! Så snyggt det blev!!! Klär dig ypperligt!
Mor

Anonym sa...

Du är verkligen tjusig i ditt stickade set.Du ser fräsch och fin ut.Och du mår bättre..det syns.
Ha det bäst!/Ella.

Åsa sa...

Supersnyggt! Och du ser verkligen pigg och alert ut.
Kram

dace sa...

Väldigt vackert! Allt matchar så bra!

Anonym sa...

Supersnyggt! Det är roligt när man kan bära sina saker ihop i matchande färger

frisky frog sa...

Supersnyggt! Din mamma och jag konstaterade att grönt är och förblir snyggast.

I går var Hallands Nyheter och hälsade på när vi hade stickcafé. Kanske, kanske att vi hamnar i tidningen.

Ha en fortsatt bra helg!

Metta sa...

Så fin du är med mössa, halsduk och vantar, som verkligen matchar varandra. Håller med Boel om att din formåga att kombinera färger är imponerande. Mycket fräscht.

Ha en bra vecka. Kram Metta

doktoranden sa...

Ursnyggt!
Och kul att du har energi till att måla om hemma. Man mår så bra när man orkar göra sån't. :)

Anna sa...

Ursnyggt kit på dig!
Så vackra färger och jag brukar säga till mina barn att tomten är snäll mot de snälla och hjälper till när det behövs.