söndag 14 juni 2009

Lila och korall

Jag håller på för fullt med uppifrån och ner koftan. Det går inte särskilt fort, eftersom det är många maskor nu. I nästa inlägg ska jag försöka få med en bild. Men nu till mitt lila linne. Jag har fortfarande några trådar som ska fästas och kanske ska det blockas lite lätt också, men eftersom jag hade fotograf i helgen passar jag på med en bild.
Garnet jag har använt är handfärgat Merinosilke från Eva i Stäket. Det är ett mönster från Garnstudio och jag har använt Addi Lace rundsticka nr 4.

I regnet igår blev det inte stickning utomhus, däremot fick vi möjlihet att sticka på Marias Garn. Se bilder här. En härva Shetlanduld i härlig rostkorall färg fick följa med mig hem, samt ett nystan Angel Touch som är 100% ekologiskt och fair trade babyalpacka från Peru. Det senare ska bli ett par muddar tänkte jag. Vad jag ska göra av Shetlandsullen har jag inte bestämt. Funderar på någon snygg väst. Kanske en sån här? Eller en sjal... Eller kanske en kofta.... Kanske ska randa med några andra färger? Tål att funderas på! Men jag skulle tro att jag kanske behöver fler än en härva ;).


7 kommentarer:

Eva i Stäket sa...

Kul att se att linnet blev så fint!

Anonym sa...

Åhh vilket fint linne!!! /Sofia

Metta sa...

Linnet är helt underbart! Passar dig så fint.

Kram

Susilull sa...

Linnet blev kanonsnyggt!

Boel sa...

Så fint linne passar dig perfekt! Jag stickar vidare på min kofta i samma garn och njuter och vill att det ska bli färdig nu.

Kram
Boel

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Vad fint ditt linne blev. Kämpa på med koftan.
hej fr. koftan

Pia sa...

Linnet är verkligen bedårande. Vilket mönster är det? Ska försöka leta upp det själv.
Kul att ni haft det bra i Rom. Härliga bilder!
Ha det så gott!