lördag 13 mars 2010

Ljuvaste choklad












Med hjälp av 5 härvor chokladbrun Heavens Hand och stickor nr 5 blev tillslut min andra Uppifrånochnerkofta efter instruktioner från Tant Kofta klar. Jag använde stickor nr 4 till kragen för att få den fast. Jag började med mosstickning, gjorde en övergång med rät- och slätstickningsvarv och körde sen på med flätor på nederdelen. (Här fick jag laborera med att lägga ut maskor och sen ta in igen innan kanten nederst). Häromdagen hittade jag passande Hornknappar och koftan var klar.
Till droppet av smältande snö blev det några bilder i lätt motljus. Tack Photoshop :). Min glädje var dessutom stor när jag såg att längst in till väggen kunde jag ana min rabatt och några lökväxter som försiktigt tittat upp. Våren ÄR på gång!!

14 kommentarer:

Mikaela sa...

En sån underbar kofta! Heaven's hand är ett härligt garn, jag borde nog sticka nåt större i det jag också...

Marie sa...

Så fin den blev! Underbart att våren äntligen är här.

MammaPuhStickar sa...

Vilken superfin kofta!!

Ilsefin sa...

Åh, vilken snygg kofta! Du har verkligen lyckats med kombon mosstickning, empirlinje och flätor. Jättefint!

Ulrika sa...

Underbar!! Färgen och modellen och flätorna och alltihop, sååå fint!!

EvaBys sa...

Kul att se den färdig efter att ha fått följa den på vägen. Superfin, grattis!
Kram Eva

Maria i Falkenberg sa...

Åh, vad fin den är!

Emmas dagar sa...

Jättefin kofta!

Susanne sa...

Ursnygg!!! Finns en liten sak till dig hos mig.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Så fin den är!
Du klär så bra i färgen.
det vore rligt om du ville visa den på koftanskofta bloggen också.
Många hej fr. Tant Kofta

Lilli sa...

En väldigt stilren design på den koftan. Gillar verkligen modellen. Undrar om de pelarstickade pulsvärmarna i alpacka, i ditt inlägg från jan. eller febr. 2009. Letade efter mönstret hos Tyllra, men hittade det ej. Har du kanske mönstret? Vore kul om du hör av dig om det :)

teresa sa...

Vad fina ni är, både du o koftan. Härlig färg, gillar brunt. Och vårblommor, det låter för bra för att vara sant...

Efwa - Medea sa...

Det garnet är så fint i den färgen och din kofta ljuvlig!

fale artut sa...

Koftan är Undebar, och särskilt med Dig i!