torsdag 16 juli 2009

Mani på gallersjalar


Både mamma och jag har fått gallersjalsmani. Ur våra händer ploppar än den ena än den andra. De är ju så sköna att ha så här på sommarkvällarna!! En lila/röd av restgarn, kabeltvinnad bomull. En naturfärgad av bomull-/lingarnet jag köpte i Rom. Virknål 3,5. Min gröna som jag gjorde för några veckor sedan har flyttat med min kompis till Oslo.
Den härliga ljusgröna har mamma gjort. Hon tycker inte färgen passar så bra till henne, och därmed blev den min. Jag tackar och bockar och tycker den är fantastisk!

5 kommentarer:

dace sa...

De är verkligen väldigt fina! Och snabbt gjorda verkar så???

Metta sa...

Jättesnygga gallersjalar! Ni är så snabba och duktiga, både mamma och du.

Hälsa till Kiki! Kram

Stick-kine sa...

Så fina sjalar ni gör- och fort går det! Jag använder nästan aldrig sjal men kanske ska jag börja med att sticka en!/Kram Kine

frisky frog sa...

Härligt med små, snabba projekt och snyggt blir det!

Anonym sa...

Hej, jag är en trogen läsare men första gången jag kommentera.
Är grymt imponerad av dina alster allt är såå snyggt =)
Själv är jag nybörjare men jag tycker det är jätteroligt och avkopplande.
Dina gallersjälar ser ut som något en nybis skulle kunna ge sej på, du har inte lust att lägga ut beskrivningen på dom?
Må so gott!
//A