söndag 25 oktober 2009

Produktiv

Jobbstarten har gått bra. Det är ju alltid väldigt nervöst att börja ett nytt jobb. Jag längtar onekligen till om några veckor när jag är lite mer självgående. Jag ogillar starkt att behöva fråga hela tiden. Mamma har berättat att bland det första jag lärde mig säga var "Linda tan tell" (Linda kan själv). Så vill jag ha det!!

Jag har fixat en del småprojekt så här mellan alla de lite större. Sitter också och filurar lite på egendesignade muddar, får se vad det kan bli av det. Men tills dess är detta lite av det jag har gjort. En mössa till sonen enligt det här mönstret. Ett nystan av ett superwashgarn som jag hade sen innan, minns inte vad det heter. Jag använde strumpstickor nr 4.

Annas muddar. Stickor 3,5 och ett av nystanen jag köpte i Rom i somras: Grignasco Merinogold (100% merino). Kul och bra mönster!!

1 kommentar:

Samtal från min trädgård sa...

Känner igen det där med att vara självgående, vilket i vanliga fall också är en av mina största måsten. Därför känns det lite sådär nu när jag måste sitta bredvid. Vet inte om jag egentligen lär mig något, men jag sitter där i alla fall och får en inblick.