söndag 13 januari 2008

Färdiga Rigmor och Stieg Larsson

Har läst mycket i min Stieg Larsson bok "Flickan som lekte med elden" som jag fick i julklapp. Börjar superbra och en bok man inte vill släppa. Precis som många säger - definitivt en bok man sträckläser! Satsar på en tidig kväll och en lång stunds läsning innan sovdags ikväll!

Rigmormuddarna färdiga =) Bra, jag behövde nämligen mina 2,5mm strumpstickor när jag häromdagen startade lite försiktigt på ett par Monkeystrumpor. Stickar de i Fabels brun/grå garn. Bild kommer säkert när jag kommit liten bit på vägen, än så länge har jag bara stickat 8 varv....

Och för övrigt är det en skön kväll. Har precis sett färdigt "The Guru" i fyran. En mycket lättsam och rolig film. Lite skratt skadar inte så här söndag kväll innan jag börjar jobba igen efter flera veckors semester. Lite olika känslor som åker jojo i magen =).

4 kommentarer:

ki sa...

Fina muddar!! Så du har böjat på dina monkeys, då börjar väl jag också!! Lycka till i morgon!

miastick sa...

Jag läste ut den häromdagen vid poolen på Gran Canaria! Å den är så bra! Sen pratade jag med en hotellgäst om boken, och hon berättade att tredje delen fanns i bokhyllan med kvarlämnade böcker i hotellobbyn... gissa vem som sprang dit. Så nu läser jag del 3, härligt!

Metta sa...

Har ännu inte läst Stieg Larsson. Alla säger att böckerna är så bra, så jag får väl titta efter dem på biblioteket nästa gång.

Rigmor-muddarna blev mycket fina. Lycka till med dina Monkeys. Sockar har visst blivit en passion för mig. Lagom stort att alltid ha med sig och finns i så många varianter.

Hoppas det gick bra på jobbet idag.

Britt-Marie sa...

Hej

Du har fått en utmärkelse från mig för ditt härliga budskap men även för att du har en mycket bra blogg