torsdag 25 juni 2009

Semester!!!!

Ängsdekoration inspirerad av vegetativ stil. Den lilla "bron" är gjord av björngräs. Den kan även användas som flaskdekoration eller bordsplaceringskortshållare.

Jag har nu gått på skolan sen den 12 januari. Jag är trött. Från att ha varit sjukskriven för utbrändhet nästan hela förra året, till 100% fart i ny utbildning. Det känns berättigat att vara trött och jag är väldigt stolt över mig själv. Pang på bara - och det har gått så här bra. Känns underbart! Men nu är det hög tid för semester. Ja egentligen har vi en praktikperiod på 4 veckor, men jag väljer att hoppa över den och vara ledig istället. (Dvs jag måste göra ett projektarbete istället, men det ska jag skriva på kvällstid efter semestern har jag tänkt).
Kompakt bukett i favoritfärger.

Nu ska jag vila så mycket jag kan. Och resa. På söndag beger jag mig till Rom med en väninna (som nämnt i förra inlägget). Vi gläder oss hejdlöst. Sitta på uteserveringar och äta god mat. Strosa runt i historiska miljön med en glass i handen. Klä upp oss lite för god middag på kvällen i sommarvärmen. Mmmm..... Det blir bra det!!
Stiftad Biedermeierbukett.

Därefter blir det två veckors semester med barnen. En tur till min hemstad Falkenberg blir det. Hoppas självklart på strandväder och många salta havsbad.
Tony sjalen är äntligen färdig. Två härvor Colinette Jitterbugg gick åt. Det blev ingen virkad kant, utan tre tofsar istället. Det var det garnet räckte till, och jag tycker det passar bra till sjalen!

Avslutningsvis har jag och min pojkvän hyrt en stuga i Lysekil. Hoppas på ännu mera sol och värme och lika många salta havsbad. Några grillkvällar med gott vin och kanske lite mjuktennis på gräsmattan i väntan på att grillen blir färdig.
Jag råkade visst beställa en härva Posh Yarn förra söndagen. Jag var inne på sidan preciiiiis när de släppte försäljningen. Påverkad av både den ena och den andra så bara blev det så liksom. Som det kan gå ;). Den är lite mer korallig i färgen i verkligheten. Kommer att bli en favorit!!

4 kommentarer:

Sanna T Sköld sa...

Önskar dig en härlig semester!!! Rom har jag aldrig varit i, spännande.

Metta sa...

Låter som att en helt fantastisk semester väntar på dig. Verkligen behövligt kan jag tänka mig efter denna vår. Du kan vara mycket stolt över vad du åstadkommit.

Underbara buketter du gjort och Tonys sjal blev jättefin i Colinettes Jitterbug.

Ha nu en bra semester och hälsa Rom från mig!

Kram

Sofia sa...

Så vackra skapelser, både i blommor och garn!
Tror hela blogvärlden har fått virkfnatt och gör just den där sjalen.. ;)
Ha det så underbart på semestern - kom ihåg att ta't lugnt oxå! :)
Kram på dig!

Dinah sa...

Vilka vackra arbeten! :)
Jag har precis gått färdigt min floristutbildning :D