fredag 22 maj 2009

Triss i koftor

Den som stickar hon får..... många koftor!! Min andra kofta är nu färdig och alldeles strax är även kofta nummer tre som jag håller på med också klar (February Lady Sweater). Det finns de som undrar hur många koftor jag har..... Ja jag kan ju säga att jag har inte räknat, och inte tänker jag göra det heller. Däremot tänker jag helt klart sticka fler. Jag älskar koftor :). Och nej A, jag tar tyvärr inte upp beställningar ;).Drops koftan är stickad i Drops Alpacka och mönstret hittar ni här. Jag stickar hårt och när det är ett Garnstudiomönster måste jag nästan alltid gå upp en storlek på stickor. Jag har således stickat hela koftan med nr 4 istället för nr 3. Den blev väldigt lång i ärmarna, men hellre för lång än för kort. Nu slipper jag frysa om händerna *s*.Och som den sanna stickerska jag är har jag självklart nästa kofta i tankarna. Min nya drömkofta är den här flätkoftan:
Stickad i Schachenmayr Alpaka Fashion. Tror att jag ska beställa det vilken dag som helst. Ska bara bestämma mig för färg. Det lutar faktiskt åt en vintervit kofta. (Vad säger Sillen om det? ;)). Känner för en gångs skull för att satsa på något neutralt som kan passa lika bra en kall sommarkväll som på självaste julafton.
Kan inte låta bli att till sist slänga in en liten bild på äppelträden utanför lägenheten. Doftar ljuvligt!

8 kommentarer:

heidi sa...

vilka fina koftor du har stickat!!!

och din nästa ser ut att bli lika fin!

Stick-kine sa...

Den rosa koftan skulle jag vilja ha! De koftor jag stickar ger jag bort... men nu ska det bli ändring! Kram Kine

Metta sa...

Visst är det härligt med många koftor, framförallt om de är så fina som dina. Blir inspirerad av dig och ska nog sticka en kofta till mig snart.

Ha en skön helg. Kram Metta

Susilull sa...

Vilken härlig kofta, i en härlig färg!
Jag älskar verkligen också koftor, räknade en gång, men glömde snabbt bort antalet ;-)
Däremot är jag dålig på att sticka egna, men nu har jag förhoppningsvis en på gång!

Ha en fortsatt bra helg!

Sillen stickar sa...

Yeah vilka finfina koftor du har stickat. Å den kommande flätkoftan ser väldigt fin ut. Jag är mkt svag för flätor.
SJÄLVKLART att du ska välja vintervit.
Det blir både grymt snyggt och mkt användbart!
Lycka till!

Inger sa...

Härliga koftor,själv har jag 6 st koftstickningar på gång just nu.

Fru P sa...

Hej!
Första gången jag besöker dig, men jag kikar nog in fler gånger. Så snygg koftan var i denna goa färg!

MammaPuhStickar sa...

Verkligen en superfin kofta. Jag är dålig på att göra så stora projekt, men ska skärpa mig. Blir så imponerad och inspirerad av dina fina koftor.