söndag 29 november 2009

Sköna Söndag

Hämtar andan lite så här på självaste 1:a advent. Lillkillen är skjutsad till kompis och Stortjejen har fått kompis på besök. Själv ska jag pyssla fram lite adventsljusstakar och sen pusta ut i soffan med lite stickning. Jag har i flera år bytt vinterdäck på bilen själv, men denna gång fick jag igår hjälp av särbon. Jösses vad skönt det var att slippa. Tack! I denna stressens värld är det skönt att få hjälp och det är skönt att få sådana här dagar av lugn.
Jag har fått hem (fått och fått - inget här i världen är gratis ;)) världens härligaste garn! Malabrigo Lace i färgen Azalea. (Köpt hos Maria). Jag har ruskigt många projekt på gång så jag väntar lite med att börja sticka med det. Men en sjal av något slag ska det så klart bli. Funderar på en Tree of Light (Ravelry-länk).

Enkla muddar i Visjögarn stickade på strumpstickor 3.25. Några varv rätstickning har fått börja och avsluta de annars slätstickade muddarna. Jag hade tänkt att dekorera dem, men tycker att de är fina som de är i all sin enkelhet.
You know you knit too much when...
Your kids complain that you are paying too much attention to your knitting, so you switch to a garter stitch project.
Ur At Knit's End (Meditations for women who knit too much) av The yarn Harlot

6 kommentarer:

på Vinden - Emelie E. sa...

Vilken lyx o få hjälp m. vinterdäcken! (avundsjuk :) Precis, glöm inte att relaxa ibland ... Ta hand om dig själv

teresa sa...

Jo, kärlek, natur, att låna på bibban...det finns faktiskt massor av gratis-saker... Fast GARN är inte gratis, tvärtom...
Hoppas du fick en fin pysselkväll!

Rönnbergska skapelser - tennarmband o sånt sa...

Så himla snyggt!!!! Ikväll är det dax att sätta stickorna i det nyköpta garnet :-) Tack för en trevlig lunch i förrgår. Stor kram!!!
/ah

Jenny sa...

Det blev 2 nystan Malabrigo Lace för mig också och så ett Lucca-garn till en Rose red-mössa! Det finns ju så mycket fint på Marias Garn!
Trevlig helg!

Anonym sa...

lart mycket

frisky frog sa...

Härligt garn! Jag har i många år fått hjälp med däcken (i vår familj görman det man är bäst på vilket innebär att jag gör mest i köket och mannen mest utomhus), men i år ser det ut som om jag får fixar dem själv. =( Inte för att jag inte kan, men jag har inte sett någon minskning av arbetsbördan inomhus... Typiskt!
/Ha en skön helg!