fredag 5 september 2008

Pulsvärmare med flätor

Tack snälla för alla fina ord, råd, tips och kramar med tanke på förra inlägget. Det var en omtumlande dag igår, men det känns lite bättre nu :). Sofie själv var inte alltför ledsen över saknad matsäck, utan fick mat av en kompis. Jag tror både hon och jag har lärt oss av den här incidenten.

Och ni som undrar vad 7-åringarna ska med spegeln till, så är det för att se sig själva när de ljudar och lär sig läsa.

Här kommer en bild på pulsvärmare som jag har stickat i Tynn Alpakka (köpt i Stavanger i somras). Mönster från boken "Sticka i naturfärger".

6 kommentarer:

Anonym sa...

Pulsvärmare...

Behöver man stickade saker för det?

Metta sa...

Jättefina pulsvärmare. Tur att du har din stickning.

Skönt att höra att det känns litet bättre idag. Inte konstigt att det är svårt att få balans i livet, när det ställs sådana krav på att vara förälder. Är det verkligen nödvändigt med alla dessa måsten? Bra att Sofie hade en snäll kompis som delade med sig.

Jag tycker du verkar vara en jättebra mamma, som bryr sig, men du är ju bara människa, inte någon övermänniska.

Ha en bra helg. Kram Metta

Anonym sa...

Halloj sötnos! Jättemysiga och vackra pulsvärmare!
Skönt att det känns lite bättre! Hoppas ni får en mysig helg! Kram, Sofia

marindi sa...

Skönt att höra att det känns bättre! Jag kände igen mig när jag läste. Det är så viktigt att komma ihåg att det normala är att vara just som du, man kommer inte ihåg allt. Det kan kännas som att alla andra gör det.
Och det är absolut som Maria säger, att barnen lär sig att ta ansvar själva om man inte servar dem till 100% hela tiden.
Snygga pulsvärmare!

Boel sa...

Du har fått en utmärkelse även från mig!

Muddarna blev jättefina, passar bra om man måste gå ut en dag som idag.

Tänk spegeln tänkte jag inte på i förra inlägget men studsbollen måste jag säga att jag undrade lite över.

Kram
Boel

Anonym sa...

De blev fina!