lördag 27 december 2008

Lila och grönt

Så är juldagarna över för denna gång. Sköna dagar med barn och familj, tomtegröt och ris á la Malta i massor, julklappar och tända ljus. Och tänka sig, Tomten kom även till mig och med sig hade han mjuka paket :). Stickväska och pocketfodral från Stickfrossa (jippi!!! kolla in vilken härlig grön!!!), en härva från Garnpaletten och lite Drops Alpacka i mörkt lila. Ja jag ÄR inne i en lila och grön period!!!
Johannas julkalender är färdigstickad. Det här är resultatet. Jag säger som jag sa vid tidigare inlägg. Känns ungefär så där. Men garnet (Manos Silkblend) är ett underbart garn, så den ligger mjukt och skönt runt halsen.

För övrigt i juldagarna har jag mest stickat på min Revontuli. Eftersom jag stickar den på nr 5,5 så går det framåt ganska raskt. Jag gillar verkligen att sticka i Kauni effektgarn (detta är EI). Ser nu fram emot slutet och ytterligare en rand lila! (Som vanligt är det svårt att återge färgerna med blixt.)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg sjal. Läckra färger. Är så förjust i Revontuli. Har aldrig provat Kauni,så det är kanske dags för det.

Anonym sa...

Jag tycker att din kalenderhalsduk blev jättesnygg i melerad färg (och det är ett underbart garn Silkblend)! Och vilken lyxig Stickfrossa-väska!

Revontuli blir supersnygg! Ska bli spännande att se färdig.

Ha en god fortsättning.

Samtal från min trädgård sa...

Vilken läcker sjal, har flera nystan Kauni på "lagret", ska kanske stikca något sådant.

Lissy sa...

Vilken snygg sjal, jag gillar också Kauni.