tisdag 3 juni 2008

Dagar som kommer, dagar som går

I lördags hade jag en underbar stickdag. Tillsammans med Saltflingan, Snigelmamman och min mamma var jag på Yll & Tyll i Uppsala och därefter hade vi vårt eget lilla stickcafé. Se gärna på resp bloggar för lite mer detaljer :-) .

Jag måste säga att det vi köpte var fantastiskt underbara garner. Vilken härlig blå färg och hallonröd färg på linet Boel fick med sig hem. Och Färgkrafts färg Aster som Pia köpte. Jag säger bara suck…. Mammas lin blev varmt chokladfärgat och jag fick med mig en underbar nyans av naturfärgat lin. Det ska bli en kofta som både är stickad och virkad. Det blir en rejäl utmaning för mig, eftersom jag inte är någon hejare på virkning.

Hoppas vi får möjlighet att göra om det. Gärna en båttur, med eller utan garnaffär i sikte!

Dagen avslutades dessutom med grillkväll på min uteplats tillsammans med någon speciell. Kunde inte ha slutat bättre..

Från garn och grillning - till jobb….. Jag har nu klarat av mina första två dagar på jobbet. Jag har varit avslappnad och inte nervös. Det har faktiskt känts väldigt bra. Kul att få höra att jag varit saknad och kul att känna att jag kan bidra lite, trots mina få timmar. Det är jag glad för. Jag känner hur motivationen finns där och jag blir ivrig att hjälpa till. Nu gäller det bara att vara noga med tider och ta det riktigt lugnt.

Jag har börjat med några nya projekt. Uppdatering på de kommer lite senare. Men här intill får ni så länge se muddar med mönster från Nina på Nysta och en vit Perdita.

Nu är jag trött... Jättetrött.. Så det blir nog lite tv och total avslappning en stund.

4 kommentarer:

Boel sa...

Vi hade jättemysigt! Mer sånt vill jag också göra.

Kul att det känns bra att jobba, jag har hållt tummen :=). När jag började jobba efter min förra "vurpa" så sa en klok person i min närhet att jag skulle vara "löjligt försiktig" och det har hon helt rätt i att man ska vara. Så var rädd om dig!!

Kram
Boel

Helena sa...

Vilken underbar dag ni ser ut att ha haft! Håller med Boel att du ska ta väl hand om dig, man får bara en av sig själv!

petra.m sa...

Det låter som om ni haft en härlig dag! Jag hade gärna varit med, både med er och på Yllotyll:)
Tack för garntipset, det ska jag genast kolla upp, det är ju såå fin färg. Vad använder du för tjocklek på stickorna när du gör strumpor i det garnet?
Hoppas det ska gå bra på jobbet och ta det lugnt!
Kram Petra

Eva i Halmstad sa...

Jag vill också vara med.
Ha de så gott i värmen.
Eva.