lördag 15 mars 2008

Ängeln i Groznyj och TV i mängder

Jag har i veckan som gått sett mycket på tv. Jag har dessutom upptäckt hur mycket det faktiskt finns att se i efterhand på webben (bättre sent än aldrig). Både Tv4 och Svt har många program upplagda som man kan se på datorn i efterhand. Jag skulle säkert kunna koppla datorn till tv'n också, men eftersom min tv är ganska gammal har jag inte ens försökt, utan nöjer mig med att se på datorn, och det fungerar alldeles utmärkt. Den bärbara datorn står fint på fotpallen och jag får t.o.m plats för benen vid sidan om. Extrema mängder både kaffe och te har slunkit ner och så har jag så klart stickat, massor!

Efter Tusen Strålande Solar har jag fortsatt intressera mig inom området. Jag har bl.a sett flera intervjuer med Åsne Seierstad, i samband med hennes nya bok Ängeln i Groznyj. Jag kan rekommendera intervjun som Babels programledare Daniel Sjölin gjorde med henne. På webben finns en oklippt version som är lång, men väldigt intressant. Det är absolut en bok som jag önskar läsa inom snar framtid!

Korrespondenterna är ett annat program som jag såg i efterhand, eftersom jag lyckades missa det som gick torsdags.

Så har jag sett Kungamordet. Såg mer eller mindre alla fyra avsnitt på en och samma dag. Kände mig nästan lite skruvad i huvudet efteråt, men åhh vad bra!! Vilket skådespeleri. Marie Richardson, vilken roll hon gör... Och Reine Brynolfsson, usch man känner verkligen hur läbbig han är..

Och som ni ser är nu min kofta färdig. Jag hann till påsk =). Knappar fick jag på posten efter ett mail till Slöjd o Hantverk i Färila, efter bara någon dag landade de i brevlådan (eller rättare sagt in genom brevinkastet och ner på golvet). Den är riktigt varm och kommer passa perfekt i den kalla ishallen på påskafton!!

8 kommentarer:

Katarina sa...

Så fin tröjan blev, ser jätteskön ut.

Anonym sa...

Jättesnygg tröja! Vad är det för mönster?

Linda sa...

Tack :-). Mönstret har jag hittat i boken "Sticka i naturfärger" av Kari Hestnes.

Marias garnhändelser sa...

Du blir snyggast och varmast vid isen!
Ha en skön påsk!

Åsa sa...

Åh, så jättesnygg den blev. Vad härlig med en sån kofta nu ivår. Hoppas du mår bra och njuter av lite "ledig tid". Kramar Åsa

Anonym sa...

Åh fadderullan va snygg koftan vart!!!
Vi försökt koppla datorn till tvn ikväll, men gav upp. Så jag får snällt fortsätta sitta i gungstolen å sticka/se på tvrepriser på datorn. (inte helt fel det heller..)
Kram!

Anonym sa...

Jätte snygg!
vart hittade du det mönstret?
Hälsningar från ett kallt Jämtland
vi hade-28 i morse....brr

Linda sa...

Tack för alla fina kommentarer :-). Eva - mönstret finns i boken "sticka i naturfärger" av Kari Hestnes.