onsdag 7 januari 2009

Chevalier och nervositet

Sitter och ser på Grammisgalan. Är det bara jag? Eller är alla inte väldigt tramsiga? Ja.... jag vet.... ordentliga vuxenpoäng på de frågorna (och känslorna). Fast vid närmare studerande är det nog bara en del som har fått några öl för mycket... *s*. Oavsett, låten som Timo Räisänen och In Flames körde tillsammans är verkligen jättebra!! Timo ensam med en gitarr.... Suck vilken röst!Nu är mina Chevalier Mittens färdiga. Som jag skrev i förra inlägget - jätteroliga att sticka och underbara att ha på sig.
Jag märker nu att det inte är många dagar kvar innan min utbildning börjar. Jag börjar bli smått nervös vilket märks på både mitt humör och min mage. Men jag gläder mig mycket och tycker det ska bli skönt att äntligen få komma igång. Nu vill jag bara ha de första dagarna gjorda, så att jag vet hur allt kommer att funka. Undrar så vad det är för människor som kommer att gå kursen? Hur det kommer att funka att ta tåget dit? Om jag kommer att bli jättetrött? Etc...
Helgen kommer att bli jättelugn för min del. Får passa på att sticka mycket och kanske måla lite också. Vill se om jag kan fånga känslorna och lite nervositet i färger... :)

5 kommentarer:

Metta sa...

Så härliga dina Chevalier Mittens blev. Underbara färger. Tack för länk till mönstret. Är inne i en vantperiod, så jag kanske ska prova att sticka ett par.

Förstår om du är både spänd och nyfiken inför det nya som väntar dig nästa vecka. Ser fram emot att få veta hur det går. Hoppas du får tid att skriva på din blogg. Än en gång önskar jag dig LYCKA TILL. Kram

Sanna T Sköld sa...

Lycka till med studierna!!!! Det kommer att gå alldels utmärkt!

Samtal från min trädgård sa...

Vackra vantar! Vackra färger!

Boel sa...

Jag håller tummen förstås, för att tågen ska gå i tid, för att kursare och lärare är trevliga, för att allt blir precis som du tänkt och lite till.

Vantarna är jättefina!

Kram
Boel

Susilull sa...

Åh så fina dina vantar blev!
Vackra färger och vackert mönster!