måndag 29 oktober 2007

Tankar från helgen

Det blev verkligen precis en så härlig och avslappnad helg på Grötö som jag hade önskat. Allt var jättebra organiserat. Vi bodde väldigt fint på Västerhav konferensanläggning. Vi möttes av arrangörer redan vid båten och när vi kom in i den stuga vi skulle bo, väntade varsin Grötö-öl på bordet. Mycket trevligt!

I huvudbyggnaden var brasan tänd hela dagen och maten var fantastisk! I tillägg till detta fick jag möjligheten att umgås och prata med människor med samma stora intresse som jag, i tre dagar. Vi bara tog det lugnt och stickade och stickade och stickade. Fantastiskt meditativt och som medicin för själen!

En workshop var jag med på. Det var Triinu Andreassen som höll en tretimmars kurs i Estnisk spetsstickning. Väldigt intressant och kul. Självklart kom jag därifrån med tre sorters garn (en vit och en svart härva av finaste merinoull och en naturvit härva Mora vävgarn) och två olika mönster. Här ska stickas spets!!

Jag har även under helgen kommit en bit på väg på min Candle Flame Shawl. Bilden är tagen innan vi åkte. Och dessutom kommit en bit på väg på min isländska sjal.
Flera nya projekt finns nu i huvudet. Det finns sååå mycket jag vill göra! Men först blir det nog att försöka få färdigt några av de projekt jag håller på med.



Inga kommentarer: