måndag 17 mars 2008

Roliga Clapotis

Imorgon är det dags! Konståknings VM från Göteborg startar. Inget ont som inte har något gott med sig - jag har möjlighet att se precis hur mycket som helst på dagarna =).

Jag har kommit en bit längre på tröjan till min son. Lite halvtråkigt att bara sticka slätstickning, men det funkar till väldigt intressanta tv-program och fint tycker jag att det blir. Det är Visjögarn från Östergötlands ullspinneri. Första gången jag stickar båda ärmarna samtidigt och det funkar alldeles utmärkt. Känns skönare att veta att båda blir färdiga samtidigt.

Här är också några bilder på min Clapotis. Den förra bilden jag la ut var inte den bästa, dessa gör den förhoppningsvis lite mer rättvis. Blir onekligen färggrann *s*. Den är mycket rolig att sticka, speciellt de varv när man ska tappa maskor. Underbar känsla att låta de löpa hela vägen ner =). Sen krullar den sig så skönt när man stickar också som ni ser på bilden.
Och vet ni vad.... Jag har 9 varv kvar på min lila Icarus, och garnet är slut.... Hur kul känns det? Ja, ja, det är bara att bita i det sura äpplet och köpa en härva Malabrigo Lace till... Det finns ju alltid matchande muddar att sticka till!
Förresten, det har snöat idag. Jag lägger mig för att sova till en vit gräsmatta och vita påskfjädrar....

1 kommentar:

Boel sa...

Så fin tröja ,han har tur din son som får en så fin tröja! Clapotisen blir också jättefin.

Jag hoppas du får en riktigt bra påsk i Halland!

Kram
Boel