torsdag 25 september 2008

Arkiverad Gullris och två nya mysteriestickningar

Nu är Gullris monterad. Puh. Kvar är att virka en kant runt halskanten, framkanten och nederdelen. Men jag väljer i detta läge att arkivera Gullris nederst i stickkorgen, för att ta fram den igen fram på vårkanten. Även om den skulle bli färdig nu, skulle den vara för kall att använda (jag som är frusen behöver ull!). Så kan jag ägna mig åt mina höst- och vinterprojekt istället =).
Två mysteriestickningar har jag på gång. Mystic Earth som startar den 30 september. Till denna ska jag använda Kauni Lace i färgen Ljus Oliv. Jag kommer att sticka den på st nr 4.


Och Festival som Eva i Stäket gör i anledning av Syfestivalen den 7-9 november. Till denna använder jag en härva av Marias handmålade sjalgarn och st nr 4,5.

7 kommentarer:

Anonym sa...

De där Mystic-sjalarna gav jag upp för länge sen, men Stäket-diton verkar intressant! Känner mig lite handikappad bara utan internet hemma, men det kommer förhoppningsvis om en vecka. Hinner jag vara med ändå då, tror du? Hoppas allt är bra med dig o att du får en skön helg med familjen! Kram, Sofia

Anonym sa...

Tycker också det ska bli roligt att vara med i Stäkets mysteriestickning.Tror den kommer bli fin.Provstickade 25 varv...med ett lite grövre garn för att förstå den här sortens spetsstickning.. som jag inte gjort förut.och det blev jättefint!!

Jag har ett lager..fantastiska garner..under tiden jag funderar,stickar jag hallonröda slätstickade sockor till mig i det nya sockgarnet Regia Softy.Helt kravlöst och efter 1:a sockan tror jag att jag vet vad det blir för garn.Må så gott!!/Ella.

Boel sa...

Det är synd att du inte arkiverade Gullris i mitt arkiv på jobbet för där finns det mest bara tråkiga akter ;=). Till våren kommer Gullris att bli jättefin.

Mysteriestickningen till Stickfestivalen verkar kul men jag tror inte jag hinner.

Kram
Boel

Metta sa...

Gullris ser jättefin ut och blir bra att ta fram till våren för att sticka färdig.

Ser med spänning fram emot att starta Mystic Earth i nästa vecka. Tror att jag får avstå från Eva i Stäkets mysteriestickning, då jag har för många projekt på gång nu.

Ha en skön helg. Kram Metta

doktoranden sa...

Gullris blir verkligen kanonfin! Jag har oxå arkiverat ett sommarprojekt. Känns mer aktuellt att sätta tänderna - nej jag menar händerna! - i höst-vinterprojekt. :)

Susilull sa...

Åh så snygg koftan blev!
En sån vill jag oxå ha!!

Började på något liknande för länge sen, men det blev bara några virkade rutor och inget mer...

Ha det bra!

teresa sa...

Otroligt vacker kofta!
Å fina sjalgarner.
Till mitt garn; jo, du gissade rätt, det är nr 170.