onsdag 25 mars 2009

Full fart

Här är det verkligen full fart om dagen och bloggandet halkar lite efter känner jag. Men så får det lov att vara ibland. Här kommer lite bilder på vad jag håller på med, något färdigt och några nya projekt.
I lördags var jag på stickcafé hos Maria och självklart fick lite garn följa med mig hem. Trots att jag kanske borde hålla mig till Stickfest i Väst nu till helgen, kunde jag inte motstå detta underbara korallröda (just det - korallrött - inte cerise som det ser ut som när man tar kort) Lucca Fino. Jag älskar korallrött och har bara bestämt mig för att en sjal i det måste jag ha. Det blir en Aeolian - shoulderette. Det andra garnet är Noro Kureyon Sock. Jag tycker verkligen det är underbart att sticka i och blev så nöjd med min Lala's Simple Shawl. Jag har inte bestämt mig för om detta ska bli ytterligare en sjal (men då annat mönster), eller om det kanske kan tänkas bli en liten nätt kofta. Får fundera vidare ett litet tag till. Jag har även börjat på en Swallowtail Shawl. Garnet köpte jag för ett år sen, och nu äntligen blir det av. Stickor nr 4 och garnet är Colinette Jitterbugg. Jag har två härvor och räknar med att båda går åt. Den är redan jättekul att sticka och jag gillar verkligen Jitterbuggen!! (Har sen tidigare gjort mina Django Socks i detta garn.)
Mina bläckfiskstrumpor är klara. Nu är det bara sjutusen trådar som ska fästas också....... :)

Nu är det inte många dagar kvar innan festen på Grötö startar. Det ska bli så kul och spännande att möta en del av er där!

2 kommentarer:

Susilull sa...

Åh, så mycket läckert på gång!
Bläckfiskarna blev fräcka!

Sussie sa...

Härliga prylar :) Ditt Bloggnamn är verkligen bra.