lördag 7 mars 2009

Jag borde sova nu

Men det är inte så lätt alltid att sova länge en lördagsmorgon. Kroppen är inställd på att gå upp tidigt, den vaknar av sig själv. Väl vaken snurrar tankarna som hejsan runt i huvudet.

Igår var sista dagen på det första passet av praktik på fyra veckor. Jag funderar på att byta praktikställe tills nästa gång (som är om fyra veckor - snabba puckar). För att få möjlighet att prova och se vad det innebär. Om det kanske kan ge mig lite bättre självförtroende och lugnare magkänsla. Se hur det är på en annan arbetsplats. Förhoppningsvis få öva mer på buketter och dekorationer. Det kan absolut vara värt ett försök. Ska känna av lite de första dagarna på skolan och höra mig lite för.

På tal om de första dagarna på skolan. Det ska bli så kul att komma tillbaka. Dels att få träffa de andra, men också för att vi har ett spännande projekt på gång. Mälardalens Högskola i Västerås ska ha en mässa och bankett, och vår klass ska få göra dekorationer till detta. Spännande!

Nu ska jag sticka några varv på min FLS och njuta lördagslugnet en liten stund. Snart ska jag börja packa ihop lite grejer, eftersom barnen kommer vid 12-tiden och vi sen tillsammans med pojkvännen åker för att fira min pappas 65-årsdag här. Vi kommer vara nio vuxna och sex barn som först träffas till lite afternoon te, sen badar lite i poolen och därefter äter en god middag tillsammans. Det ser jag fram emot!

3 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Det ser ut som att du är på ett trevligt ställe. Hoppas att både teet och maten smakade bra.

Anonym sa...

Hoppas och tror att ni hade trevligt i går! Kram

frisky frog sa...

Jag hoppas att du fick en bra dag med papsen! Vilka fina grejer du har gjort! Gillar sjalen =) Lila och grönt, det kan ju inte bli bättre...
/ Ha en bra vecka!