onsdag 13 maj 2009

Brud

Min första brudbukett som jag gjorde igår tänker jag inte visa. Den blir man ändå inte så glad av :). Men den andra som jag gjorde idag får ni ett litet smakprov på. Det första vi fick lära oss var att limma fast manchetten på hållaren och därefter fästa fast bandet på handtaget. Buketten är en luftig symmetrisk rund bukett.
Rosor, hyperikumbär, daggkåpa och skelettblad.
Det är även viktigt att göra buketten fin på undersidan. Här extra pyntad med lite läderblad som en sista finish. Och tänka sig, blommorna satt kvar även när jag vände buketten upp och ner :).
Och ifall någon där hemma sitter och tror att det här är enkelt och utan pill, säger jag bara tänk om. Den där stickmassan som ska rymma alla de där stjälkarna, den är liten! ;)

6 kommentarer:

SF sa...

Åh vad fin den blev! Det måste vara ett roligt hantverk att lära sig.

Helena sa...

Hejja dig, den ser jättefin ut! Jag vet hur liten stickmassan är och det är inte helt självklart att få alla blommor på plats.

Pia sa...

Så vacker, skulle kunna gifta om mig bara för att få bära fram en sån bukett. Du är duktig!

Samtal från min trädgård sa...

Synd att man inte ska gifta sig....men man kan ju göra det igen!

teresa sa...

Fantastiskt vacker, man vill liksom stå brud igen när man ser den...
(ps. Äntligen ska jag få Kureyon-garnet fr Yll&Tyll, det har varit slut länge, o nu är det dags att härma din underbara sjal!)
Ha en fin helg!

frisky frog sa...

Jag säger bara; Ååååå! Den är ljuvlig!
/Ha en skön helg!