fredag 17 juli 2009

Rött som hallon

Av garnet jag fick i present från Sofia har jag nu börjat på en enkel men fin spetssjal. Mönstret är från tidningen Land (februari). Jag tycker det enkla gör sig riktigt fint till det underbara garnet och det är riktigt roligt att sticka. Jag stickar också vidare på min Uppifrånochnerkofta. Nu bara ärmarna kvar =).
I morgon bär det av till Lysekil med pojkvännen. Tyvärr ser väderutsikterna inte alltför bra ut, men vi kommer säkert att få en härlig vecka ändå. Det finns ju alltid saker att hitta på när det regnar....... spela kort och sticka till exempel ;)

3 kommentarer:

Sofia sa...

Hej gumsan! Vilka härliga gallers du har gjort! Dum fråga, men... hur gör man?
Jag virkar på en sjal med stolpar, typ mormorsrutor, fast sjalen blir trekantig. (Förstår du hur jag menar?) Roligt! Sen vankas det en virkad ananassjal tror jag.. :)
Hoppas ni får (någorlunda) fint väder i veckan! Kramis!

p.s. Va fin sjalen i presentgarnet blir! d.s.

Marlene sa...

Hej! Måste bara skriva en rad. Vilken trevlig blogg du har! Vad roligt att se alla dina stickningar och blomsterbinderier=)

Må så gott!

MVH
Marlene

Kristina sa...

Vad festligt även du har valt en röd färg till spetsjalen från Land. Jag har hunnit ungefär lika långt som du. Trevlig vistelse på västkusten. Även vi ska dit i sommar