torsdag 27 augusti 2009

Leva mitt liv

..... jag vill känna att jag levt mitt liv!

Slutfrasen ur Gabriellas sång.

Ja är det någonting jag verkligen känner dessa dagar så är det att jag lever...
Idag har jag varit på min första intervju. Och det känns som att den gick riktigt bra! De som nu tror att det är floristjobb jag söker får tro om ;)

Många och långa har tankarna varit under många och långa dagar.
Arbetstider och lön. Barn som ska hämtas och lägenhet som ska betalas.
Arbetsuppgifter jag trivs med.

Jag söker mig tillbaka till kontoret. Till flexibilitet. Till något högre lön.
Om det går.
Jag strävar dit.

Jag är också ute på praktik den här veckan (och de nästa tre veckorna). Jag har valt att vara på samma ställe som förra gången. Helt rätt tänkt av mig. Jag har bidragit riktigt mycket de här dagarna. Superskönt för självförtroendet!

Idag för åtta år sedan satt jag i soffan och såg på Tinas mat och hade värkar. Imorgon klockan fjorton minuter över tre på eftermiddagen, för åtta år sedan, föddes min dotter.

Köksbordet är förberett med presenter. Imorgon hämtar jag barnen igen och det blir en stilla lugn fredagskväll för oss tre. På lördag är det barnkalas.

Jag känner att jag lever.
Mitt liv.

7 kommentarer:

Boel sa...

Nu blir jag nyfiken och glad! Det är definitivt dags att vi träffas nu snart och "skvallrar" lite.

Hoppas dottern får en härlig åttaårsdag!

Kram
Boel

Ida sa...

Grattis till dottern! och Lycka till med jobbsökandet!

Metta sa...

Låter som du bestämt dig för vad du vill göra. Vad det än blir, önskar jag dig Lycka till!

Önskar att ni får en mysig åttaårsdag med dottern!

Kram Metta

RainyNight sa...

Grattis till tösen!
Vad underbart att du lever ditt liv och tycker om det! Skulle det mot förmodan svikta någon gång - så behöver du ju bara använda ditt bloggnamn "LE...och världen ler mot dig..." och dessutom mår man så mycket bättre eftersom hjärnan tror att vi är glada när leende-musklerna aktiveras! :-))) /Liisa

Samtal från min trädgård sa...

Grattis till dottern, har en son som fyller 12 på onsdag.
Jag förstår att det har stötts och blötts hur du skulle göra. Och man måste ju göra det som man känner är bäst för en själv. Du har redan lärt dig så mycket på resan, så jag tror bestämt att du klarar av detta. Och kom i håg att allt går att ändra, det finns inget som är statiskt!
Kramar till dig!

Mikaela sa...

Åh, den sången får mig alltid att öppna tårflödet... En sån vacker sång!! Och skönt att kunna säga att man lever just SITT liv!! Känns bra :)

Jonas sa...

Tack för trevligt kalas :)