onsdag 30 september 2009

Några intressanta saker?!

Jag har fått en utmärkelse av Saltflingan. Tack snälla! Det värmer i dessa dagar!! Jag har funderat på vad som kan tänkas finnas som många av er inte vet om mig. Jag är ju ganska så öppen här på bloggen, men något spännande finns säkert :)1. Jag har hoppat bungyjump på Nya Zealand. Från Kawarau Bridge utanför Queenstown. Det är den första bron man hoppade från (arrangerat bungyjump) och den är 43 meter hög. Min mor och syster höll på att få slag när jag sen skickade hem en film med hoppet på, utan att de visste någonting….

2. Jag har stickat sen jag var ungefär tio år gammal. Det första jag stickade var en ljusblå väst med ett litet lamm på.

3. Det har hänt att jag har stickat på toaletten. Alltid redo!!! ;)

4. Jag har ett stort kontrollbehov. Det värsta jag vet är att inte veta.

5. Jag pratar flytande norska ( i stort sett) efter att ha bott 8 år i Norge på 90-talet.

6. Jag har väldigt höga krav på mig själv. Det ska väldigt mycket till för att jag inte ska göra det som förväntas av mig – och lite till.

7. Jag har mött älgar i skogen vid ett flertal tillfällen. Det är ruskigt stora och respektingivande djur.

8. Jag är väldigt trött på att vara trött och längtar väldigt mycket tillbaka till energiska, spralliga Linda.
9. I min lilla tvåa har jag 6 tavlor uppe som jag har målat själv. Jag är väldigt mycket amatör, men tycker det är roligt! Jag målar i akryl och i en teknik som gör att man från början inte behöver veta/bestämma vad det ska bli.
10. Jag har ridit på en struts ute på landsbygden i Sydafrika.


Jag skickar utmärkelsen vidare till Metta och Hjälpstickan! :)

6 kommentarer:

Ulrica sa...

Tackar!

Sofia sa...

Tack för lite inside info.. ;) Vilken otroligt vacker tavla! Önskar vi kunde måla ihop nån gång.. :) KRAM Sofia

Boel sa...

Hoppas du och sjuklingen har det lugnt och skönt hemma!
Jag sitter också hemma och känner igen mig i flera punkter och funderar just nu mycket på 6:an... men även 4. Men jag kommer aldrig någonsin att hoppa bungyjump då har jag ju ingen koll ;=)

Kram

Unknown sa...

Skulle vi inte kunn askramla ijop ett gäng om åkte på övernattning, ost och stickning en helg under hösten+ Vi kan kanske bo på vandrarhem, dte tycker jag vore jättekul. Hoppas livet vänder, du är inte ensam jag tycker den här hösten har varit hemsk är också onormalt trött. Kram

Samtal från min trädgård sa...

Intressant att få veta lite mera om dig, tycker det är en fin award.

Metta sa...

Tackar för utmärkelsen! Fann den idag, då jag äntligen kommit igång med att läsa några bloggar. Har fått en bärbar dator som jag kan halvsitta med vid sängen. Ska fundera någon dag på vad jag ska skriva om mig.

Ha en skön helg. Kram