måndag 21 juli 2014

Tystnad

Älskar den där första stunden på dagen när allt är stilla. Bara surret från mitt nästan enda sällskap hörs, getingen. Mitt andra sällskap katten  Tarzan ligger en bit från mig. Men han är tyst. Lite längre bort prasslar det lite från träden. Några cyklar pratande förbi.

Till frukosten tog jag fram min angorett-stickning som ska bli en Lobelia. Det var vinter och kallt sist jag hade den i händerna.  Passar bra nu. Lätt och liten i värmen. Startar min ljudbok. Lyssnar nu på Shantaram del 1 som äntligen kommit som ljudbok. Bloggar från mobilen så jag länkar inte. Ni får googla ;) Men bara någon timme in rekommenderar jag den redan!

Nu ska jag njuta lite till innan det blir full fart här med alla barn, bad, snickrande på förråd och matlagningsrundor!

Inga kommentarer: