tisdag 29 april 2008

Mjuk Mystic Light

Det är nog den mjukaste sjal jag någon gång har gjort. Alla garnkvaliteter upplevs ju olika och att ett garn är mjukt kan man säga om de flesta. Men en del kan vara strävare, en del sladdriga, osv. Just ordet mjuk passar så bra till den. Jag längtar riktigt efter att börja på min nästa sjal i Fleece Artist, och nu är min rundsticka Addi Lace 4.5mm ledig igen ;-). Jag älskar att använda Addi-stickan, har flera av den i storlek 4mm också. På Garnkorgen finns den upp till 5mm och är där mycket prisvärd.

Jag har hela tiden varit lite missnöjd med färgvalet jag gjorde; Seashore. Inte mina färger alls egentligen. Men jag tror jag kommer att älska den. En riktig sommarsjal!

13 kommentarer:

Boel sa...

Den är jättefin!! Sjalen ser mjuk och skön ut även på bild.

Hoppas du får en skön Valborg!

Kram
Boel

Marianne sa...

Jättefin. Jag gillar färgerna.

ki sa...

Sjalen ser ljuvlig ut och jag tycker färgerna är läckra!!
Mor Kicki

Strumpstickan sa...

Fantastisk!

Anonym sa...

Såå vacker! Härligt sommarpastellig, passar till allt! :) (Får man säga "bra jobbat" om ett stickat hantverk? OM man får det; bra jobbat! ;)) Kram och trevlig Valborg

Unknown sa...

Hej!
Jag ar på stickcafet i lördags, turkos tröja stickandes på cerisa monkeys, hade en dotter och hennes kompis med sig. Min fråga är hur tusan börjar du på din clapotis? Jag är sjuk och har tråkigt och orkar inte riktigt översätta...ena delen ser ut som om den inte har mönstret alls, är det sååå???
Eldstickan

Unknown sa...

Tack snälla!///Eldstickan ;o)

Åsa sa...

Så urtjusig! Färgen är ju helt rätt. Jag tycker att du är jättefin i den. Har funderat länge på den färgen men nu blir jag ännu mer sugen. Dessutom älskar jag fleece artist.
Ha en härlig valborg!
Kram Åsa

doktoranden sa...

Åh, vad fin den är! Har aldrig stickat i garn från Fleece artist men blir ju sugen på det nu. Sjalmönstret är fantastiskt. Kan man köpa det någonstans?

Anonym sa...

Den blev jätte fin,mycket härliga färger också
Skön valborg

Helena sa...

Vad fantastiskt fin den blev!
Ha en härlig 1:a Maj.

Eva i Halmstad sa...

Den blev så fin din sjal, jag är lite sugen på att göra en till, vi får väl se.
Må så gott.
Eva.

Unknown sa...

Hej Linda!
Får jag bara fråga hur du översätter pfb, kfb,k tbl. Får skylla min förkylning;o) Vacker sjal///Eldstickan