söndag 21 juni 2009

Gallersjal i bomull

I torsdags var jag och mamma på Yll och Tyll i Uppsala. En ren njutning som vanligt. Fast konstigt nog var jag inte så köpsugen. Tror det berodde på mitt inköp förra lördagen och min present i veckan. Har så mycket kul på gång helt enkelt.
Men så plötsligt stod mamma där med en massa bomullsgarn och pratade virkning. Det gjorde ju inte saken sämre att hon hade en sprillans ny gallersjal på sig som hon tyckte jag skulle prova.

Ja men då var loppet kört. Fram med bomullsgarnerna och bort framför spegeln. Vilken färg skulle jag välja? Det blev tillslut ett grönt bomullsgarn från Italien som heter Achor Style Magicline.

Det var bara att sätta igång hemma i soffan senare på kvällen och två dagar senare var den klar. Sånt gillar jag!! 3 nystan (70 meter på varje) och virknål nr 4,5 har jag använt.
Det var faktiskt så kul att jag idag har börjat på ännu en. Kan tänkas bli en present till en kompis. Vi får se....

Och på tal om Italien kommer jag att på söndag åka till Rom tillsammans med just denna kompis. Denna fantastiska stad har jag besökt vid ett tillfälle innan (2001). Jag bara älskar Rom!!! Men jag måste ju passa på att fråga - någon som har koll på nån bra garnaffär???

4 kommentarer:

Metta sa...

Jätteläcker sjal! Du är fantastisk! Så bra när något blir färdigt så snabbt.

Ha en bra resa till Rom. Tycker också det är en underbar stad. Tyvärr har jag inget tips på garnaffär.

Kram Metta

Helena sa...

Kul med så snygga och snabba projekt!
Tips till garnaffär är att kolla på
http://www.knitmap.com som är kanon när man ska ut och resa!

Anonym sa...

Vilken härlig sjal! :)
Åh va härligt med resa! Var rädd om dig i stora världen! KRAM

frisky frog sa...

Vilken tur att köplusten infann sig *fniss*. Ryktet säger att du kanske kommer och stickar med oss...
/Ha det underbart i Rom och njuuut!