tisdag 16 juni 2009

Glad

På skolan är jag nu inne på termin 2 och vi har börjat med stilhistoria. Förra veckan var det Jugend. Då jobbar man med en vegetativ stil, där man ska kopiera naturen så mycket som det går. Denna vecka jobbar vi med Antiken och då är det form som gäller. Dvs allt ska vara innanför den form man bestämmer sig för och det ska vara upprepande mönster och stilrent. Idag var det så fint väder att vi ett tag stod ute och jobbade =). Skönt efter flera dagars regn och kyla...
Vi gjorde kuddar av hönsnät som vi stoppade med tidningspapper och utanpå limmade vi med tapetklister fast tussilagoblad med baksidan upp. Så här fint blev det då:
Sen stickade jag ett hjärta av silvertråd. Och i det satte jag fast små små blommor. Det var pyssel det.
Idag blev jag riktigt riktigt glad när jag kom hem. Jag är ganska sliten om dagen och längtar oerhört till semestern. Vad är då bättre än att hitta ett paket på dörren när man kommer hem? Jag blev rörd så att tårarna trillade. Vännen S har skickat den mest fantastiska härva Lace från Handpainted Yarn. Fresias heter den. Jag bara älskar färgen och vill göra en ny sjal med en gång!! Tusen tack vad du är underbar!!!
Bland mina planteringar på min uteplats kan man hitta
blommor i exakt samma färg som garnet. Absolut en favoritfärg!!

Som utlovat kommer här en bild på min uppifrånochnerkofta. Det går riktigt bra tycker jag. Jag stickar på nr 5 och varvar 6 varv mosstickning, 4 varv slätstickning, 1 hålvarv och 4 varv slätstickning. Urringningen blir ganska vid, men eftersom det blir en sommarkofta känns det ändå helt okej. Nästa kofta blir dock lite snävare vid halsen ;). (För visst är man sugen på att göra fler??!! Jag har redan så många idéer).

5 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

Vad snygg din kofta blir (avis) och vad långt du hunnit

Helena sa...

Kudden är helt underbar, det verkar vara din grej!
Koftan ser ut att bli superfin!
Hoppas du får en fin midsommar!

Anette sa...

Du har verkligen ett öga för färg och form, och en kreativitet som är brutal. Det är så roligt att titta på alla dina fantastiska skapelser... tänk att komma på att sticka ett hjärta i silvertråd.. Du är grym Linda! Ha en skön midsommar och hälsa J.

Susanne sa...

Gillar din kudde jättemycket och koftan... wow!!! Förstår din längtan efter semester, det är samma här ;) Kram Susanne

Susilull sa...

Så häftig kudden blev. Och silverhjärtat var verkligen fint, vilket jobb!
Och koftan ser ut att bli bra!

Ha en skön Midsommarhelg!