måndag 27 juli 2009

Det var det...

Tänk att fyra veckor bara kan gå så fort!! Kroppen fick en chock när väckarklockan ringde igår morse. Huvudet vaknade först en halvtimme efter att skolan börjat.
Jag är så glad att jag valde bort praktiken och tog semester istället. Många nya härliga minnen finns att ta fram när höststormarna kommer :). Jag hoppas dock att dessa dröjer, än vill jag njuta lite av shorts och linne. (Fast det lär helt säkert bli i kombination med kofta som så många fler dagar denna sommar *s*).
Jag har en lång höst framför mig. Skolan ska avslutas och jobb ska sökas. Det är med delade känslor jag ger mig in i den. Ena dagen känns det jättespännande och nästa dag skrämmer det livet ur mig. Det blir till att ta en dag i taget, så ska det säkert gå vägen. Jag undrar just vad jag sysslar med i december ;)

Min uppifrånochnerkofta är nu färdig. Jag håller som bäst på med sista finishen; virkad kant runt halsringningen (den blev för slapp och vid), isättning av knappar och sen lite lätt blockning. Efter det kommer det fler bilder.

13 kommentarer:

Mikaela sa...

Koftan ser reda nu underbart härlig ut!! Du har lyckats riktigt bra med din "randning"! Och lycka till med jobbsökning, du ska se att allt löser sig!!

Catarina sa...

Koftan blir jätte-fin...och lycka till med skola och sedan jobb!

Anonym sa...

Ser dundersnygg ut!
Det är bra, ta en dag i taget o njut av skolan just nu! :)
Kramis!

Elena sa...

Den ser väldigt fin ut, kommer säkert värma dig gott resten av sommaren!

Samtal från min trädgård sa...

Undrar också hur det blir nästa vecka, när jag ska börja på min arbetsträning igen? Kommer man upp? Har man glömt allt?
Ja, det verkar vara kofta eller regnjackaväder mest hela tiden., så ett uterum skulle sitta bra, men det finns inte ännu kanske om några år.
Det löser sig helt säkert, vad du ska göra sedan. I bland har vi ett sådant behov av att planera och kontrollera, men oftast blir det bättre av att bara låta tiden gå och vänta in.

Maria i Falkenberg sa...

Din kofta ser ljuvlig ut redan nu!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej!
Vad fin den blir!
Maila mig så får du tillgång till Koftanskofta bloggen och kan lägga in bilder där också.
hej fr. Koftan

Boel sa...

Fin kofta! Så här års är jag alltid lite frågande och väntande inför vad hösten kommer att innebära. Jag hoppas att vi hittar lite tid tillsammans för prat och stickning i trevlig miljö oavsett allt annat.

Kram
Boel

Metta sa...

Så härlig din kofta blir och så bra det passade med det mönstret. Så roligt det är att se hur olika våra koftor har blivit.

Ta en dag i sänder. Det kommer helt säkert att lösa sig vad du ska göra. Ingen idé att oroa sig i förväg.

Kram Metta

Emmas dagar sa...

Vilken fin Uppifrånochnerkofta!

ANNEPÅLANDET sa...

Den ble fin!! Blir spennende å se den ferdig med knapper og alt!

Pia sa...

Åh, så snygg du och koftan är.

teresa sa...

Du verkar ha haft en fin Bohus-semester.
Koftan ser supervacker ut, enkelt fint mönster.