söndag 20 september 2009

Det är mycket nu....

Sista dagen på praktiken är gjord. Det känns skönt! Nu är det bara fyra intensiva veckor i skolan kvar, sen är jag färdig florist! Jag fick även denna gång göra min avslutningspresent till mig själv. En liten dekoration blev det, inte helt olik den jag gjorde sist.
Men det är mycket nu. Jag är väldigt trött. Trycket för bröstet kommer och går och jag känner att jag är sliten. Det känns jobbigt och nervöst inför skolslut och jobbstart. Men det är inte bara skola/jobb som tär på mig, utan även en del andra omständigheter som jag väljer att än så länge hålla privat. Jag konstaterar bara att jag tycker det är jobbigt för tillfället och har många långa funderingar på vad meningen med livet egentligen är. Hur ska jag klara av det? Och ska det vara nödvändigt att behöva kämpa varenda dag? För just nu känns det så.... I tillägg har jag en 6-åring hemma som är arg. Lika arg som Annas 6-åring. Vad skönt det är att höra att det finns fler!!

Det kommer med all säkerhet att bli bättre. Men just nu är livet tungt.
För att lätta lite på sinnestämningen började jag igår på trevlig stickning. En trekantig Lady Eleanor kan man väl kalla den. Stickning i tekniken Entrelac. Ska bli spännande att se hur långt ett nystan Noro Silkgarden Sock räcker. Använder stickor 4,5. Stickar efter detta mönster. Tanken är att jag även ska virka en kant runt i lite härlig limegrön färg.
Det var också idag väldigt trevligt att träffa andra stickerskor i härliga solen på Riddersviks Gård. Men jag var trött och kanske lite tystare än vanligt och när jag kom hem la jag mig på soffan och sov i 1,5 timme. Nu har jag satt mig upp, stickar lite på mina Lakeside och lyssnar på ny CD-bok. Denna gång Fyrvaktaren av Camilla Läckberg.

7 kommentarer:

Boel sa...

Tack själv för i dag! Det är så skönt att få dela med sig och byta lite "elände med någon som förstår (hoppas du förstod vad jag menar). Ser fram emot att ses snart igen!

Kram
Boel

Anonym sa...

Hej,

Mitt spring i ekorrhjulet tillät inget stickande på Riddersvik igår. Tråkigt att det känns tungt men tro på dig själv och ös på med extra omvårdnad om dig själv just nu.
Eva (Som stickade på röda Rowan koftan för två veckor sedan på Riddersvik)

Samtal från min trädgård sa...

Det går upp och det går ner, likadant här. Kan du sova är det väldigt bra, brukar vara bra att kunna ta till, när huvudet är fullt. Jag tänker på dig och önsker dig välbehövlig vila mitt i allt.

Kram!

Susilull sa...

Så tråkigt att livet känns tungt för dej, speciellt när du skall börja nytt jobb!
Försök att inte fastna i negativa tankar!
Känner igen det där med att grubbla på livets mening, ibland måste man nog släppa dom funderingarna, för dom kan verkligen göra en deppig.

Jag hoppas det "reder ut sig" för dej och du mår bättre!
KRAM!

teresa sa...

Livet är ingen lätt sak. Men det brukar alltid vända o då är det så himla skönt. Tills dess; var väldigt snäll mot dig själv o ta några långa extra andetag då o då, det brukar hjälpa. Kram.

Metta sa...

Typiskt! Hade skrivit en lång kommentar i går kväll, så går servern ner och allt försvann.

Gör ett nytt försök idag och vill bara säga att jag hoppas att du mår litet bättre idag. Förstår att du har det kämpigt. Ibland är livet inte alls som man önskar.

Tänker läsa Fyrvaktaren när jag ligger i min sjukhussäng.

Kram Metta

Unknown sa...

Jag har haft TRE stycken 6 åringar det kan vara väldigt besvärligt!!!Första pubertetsperioden, humöret går upp och ner, tårar, drama och utbrott dygnet runt!!!