söndag 3 maj 2009

Valborg, Aeolian och skola igen

Jag avslutade denna omgångens praktik på Valborgsmässoafton. Det sista jag fick göra innan jag gick hem var att fixa presenten till mig själv. En liten kul idé faktiskt. Jag fick välja blommor och vas själv. Jag valde denna jättesöta vita vas med fjärilar på (svåra att se på bilden). Lite romantiskt rosa blommor fick det bli.
När jag kom hem hade min underbara redan anlänt och undertiden jag hoppade in i duschen fixade han lite Valborgsdrinkar till oss som vi njöt av i solen innan vi åkte till vännerna på grillmiddag. En sådan där riktig guldstund.
Jag har också under dessa soliga dagar i helgen fotat min Aeolian.
Den är stickad i Lucca Fino och det gick åt en härva. Ja, jag vill helst säga det, fast faktiskt så fick jag börja på härva nummer två till avmaskningsvarvet. Ganska irriterande, men sånt är livet ibland. Jag har stickat Shoulderette-varianten och på stickor nr 4. Likadant var det med pärlorna, jag fick även där ge mig in på en påse nr 2. Men jag är jättenöjd med resultatet och kommer att kunna använda den till lite mer festliga tillfällen hoppas jag, tack vara de lite glittrande pärlorna. Det är en riktig Linda-färg den är gjord i!
Resten av helgen har också varit mycket härlig. Som till exempel denna vilostund.


Nu tar jag nya tag inför skolan som börjar imorgon. Det ska bli skönt att komma tillbaka till skolan igen, och denna gång kommer jag nog ha taggat ner lite och sänkt kraven på mig själv. Det känns så. Det kommer bli bra.

10 kommentarer:

Gunilla sa...

Vilken fantastiskt vacker sjal! En sådan vill jag också ha. Och vilken snygg blomsteruppsättning du gjort!

Samtal från min trädgård sa...

Härligt att höra att du ser framemot skolan, hur du än gör, så är det bra att ha bestämt sig! Vecker present du gjorde till dig själv.
Vackra alster får du också gjort och slappat däremellan, precis som man bör göra.

SF sa...

Den sjalen är ju helt underbar...

Anna sa...

Vad fin den blev - tänkte först på sjalen men även på buketten!

Jonas sa...

Sjalar och blommor i all ära - men vilken härlig helg det var! :)

ankie sa...

Det låter som om du har fått en ganska bra balans i din tillvaro. Fotsätt med det o njut till fullo.

Jättefina alster som växer fram i din stickhörna.

Åsa sa...

Åh, så fantastiskt vacker sjalen är. Måste nog sticka den. Mönstret är utskrivet men lusten vill inte infinna sej. Och vilken härlig helg du (ni) verkar ha haft.

Pia sa...

Guuuu, så härliga bilder! Sjalen, grillen, vasen med buketten, ja, allt ser underbart ut!

Metta sa...

Så underbart vacker din Aeolian är och färgen är så läcker.

Gillar idén att få göra sin egen present. Då får man ju som man vill ha den, dvs jättefin.

Hoppas veckan tillbaka till skolan har varit bra.
Kram Metta

teresa sa...

Vad fint sjalen ligger över axlarna. Vacker o härligt garn.
Visst var det en underbar Valborg - var också på grillfest.