fredag 6 november 2009

Det hektiska livet

Mitt liv är för tillfället väldigt upptaget av att hantera två saker. Mitt nya jobb och min 6-åriga son. Att börja nytt jobb kräver extremt mycket energi (inget nytt). Sonen har det inte så bra just nu. För honom är livet väldigt krävande och orättvist på en 6-årings vis. Det kanske därför under ett tag inte blir så mycket bloggande ( iaf inte så ofta som jag skulle vilja), eller läsande av bloggar, men sånt är livet. Prioriteringar.....

En liten bild på min trekantiga Lady Eleanor. Så här långt räcker ett nystan Noro Silkgarden Sock. Ni ser också ganska klart mitt på sjalen var de som har gjort nystanet helt enkelt har knytit en knut och därmed inte fått två färger att gå över fint i varandra. Ganska irriterande när garnet är så dyrt och man inte har mer än ett nystan. Det är ju inte direkt så att jag kunnat laborera med färgerna på de få meter som finns. Jag kommer att satsa på att ett nystan till ger en bra storlek på sjalen.

4 kommentarer:

teresa sa...

Barn är viktigare än allt annat, så du prioriterar nog rätt!
Garn som knutats ihop är superretligt - och speciellt om det inte ens gjorts snyggt. Skulle klaga om jag vore du (om du har TID för det...)

Samtal från min trädgård sa...

Jag skulle absolut klaga, Noro är ju ingen billig sak i övrigt. Annars ett väldigt vackert projekt i härliga kulörer.

Marie sa...

Du prioriterar rätt. Det är inte lätt att vara 6 år. Trist med garnet, men jag tror inte du tänker på det när den är klar, för den blir jättesnygg. Du får ta med den en söndag. Önskar dig en bra arbetsvecka på nya jobbet.

Anonym sa...

Sjalen blir jättefin! Sexåringar är en utmaning och det är inte lätt att vara mamma då! Men det går ju över så du får försöka samla energi så gott det går och då är ju stickning ett bra sätt! Skör om dig! Eva(Byström)