lördag 11 oktober 2008

Mystic Earth ledtråd 1

Jag var uttråkad igår kväll. Visste inte helt varför, men det kändes inte bra. Klockan 22 hittade jag lösningen; jag började så klart på en ny stickning. Och vips så kändes det mycket bättre. Nya stickningar är bra! Jag har börjat på ett par rätstickade muddar i Noro Silkgarden Sock, efter inspiration från Mia. Bilder kommer senare.

Ikväll har jag zappat mellan fotboll i åttan (Sverige - Portugal) och Stjärnor på is i fyran. Jag som gillar konståkning kan ju inte låta bli att kolla. Jag hoppas att det kan inspirera unga i Sverige så att vi får fram fler som kan vara med i VM och EM :). Däremot tycker jag den sista sk isduellen blir lite för mycket..
Första ledtråden av Mystic Earth är klar. Som jag har nämnt innan är det lååånga ledtrådar. Men fint blir det! Jag stickar i Kauni Lace och det är ett trevligt garn tycker jag. Härligt att sticka med strävare garn när jag nu stickat mycket i merinoull och mjuka garner.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Så fint det ser ut! Har provat Kauni lace en gång men det var ingen favorit. Färgen är jättesnygg.

Stick-kine sa...

Tänk vad en stickning kan få en på bra humör! Lägg bort alla UFO:s och börja på nytt!